• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

سیستم اطفا حریق بندرگاه کیش پس از هفت سال بلا تکلیفی به بهره برداری رسید

  • کد خبر : 27094
  • 24 بهمن 1401 - 20:38
سیستم اطفا حریق بندرگاه کیش پس از هفت سال بلا تکلیفی به بهره برداری رسید

سیستم اطفا حریق اسلکه های بندری تجاری و مسافری جزیره کیش پس از هفت سال بلا تکلیفی، همزمان با چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت فرودگاه و بنادر کیش در آیین بهره برداری از این طرح گفت: سیستم اطفا حریق اسلکه های بندری تجاری و مسافری این جزیره با ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.

عزت الله محمدی با بیان اینکه ساخت سیستم اطفا حریق اسلکه های بندری تجاری و مسافری کیش سال ۱۳۹۳ آغاز شده بود افزود: عملیات اجرایی این سیستم از ۲ سال گذشته پس از هفت سال بلا تکلیفی با تخصیص اعتبار دوباره از سر گرفته شد.

وی اضافه کرد: با اجرای این سیستم علاوه بر اسکله های بندرگاه تجاری و مسافری، ۳۸ انبار و سوله این بندر در محوطه خشکی به اطفای حریق تجهیز شده که موجب ارتقای سطح ایمنی به تمام بهره برداران شده است.

محمدی خاطر نشان کرد: برای ایجاد این سیستم عملیات مختلفی از جمله ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر خط انتقال آب، نصب ۵۱ عدد شیر آتش نشانی (هایدرانت اطفای حریق) در محوطه اسکله ها و انبارها، نصب ۲۱ عدد مانیتور پاشش آب و فوم در محوطه اسکله ها، نصب ۷۰ جعبه اتش نشانی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: ساخت مخزن ۲ هزار و ۴۰۰ متر معکبی ذخیره آب اتش نشانی، نصب ۱۹۴ عدد انواع شیرالات آتش نشانی، ساخت سوله پمخانه و ۲ عدد برج اطفا حریق و نصب پمپ های تزریق فوم و آب از دیگر اقدامات انجام شده برای احداث سیستم اطفا حریق اسلکه های بندری تجاری و مسافری جزیره کیش است.

وی افزود: عملکرد این سامانه به نحوی است که پس از درک حریق توسط دتکتورها و یا پس از فشار دادن شاسی اعلام حریق، ضمن اعلام به مرکز آتش نشانی، عملیات اطفاء، بسته به نوع آن به صورت خودکار آغاز به کار خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=27094
تبلیغات بنری تلگرام

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.