• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

افزایش قیمت ۳۰ درصدی بلیت هواپیما

  • کد خبر : 26920
  • 04 بهمن 1401 - 20:55
افزایش قیمت ۳۰ درصدی بلیت هواپیما

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: شرکت‌های هواپیمایی برای آنکه بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و هزینه‌های خود را تامین کنند، مجبور به ایعمال افزایش قیمت ۳۰ درصدی به‌صورت میانگین شدند.

به گزارش کیشوندنیوز، مقصود اسعدی سامانی امروز _سه‌شنبه، چهارم بهمن‌ماه_ در نشست خبری اظهار کرد: در بهار امسال افزایش ۳۰ درصدی بلیت هواپیما در شورای‌عالی هواپیمایی و پس از آن در ستاد تنظیم بازار تصویب شد، اما اجرای آن از طریق سازمان هواپیمایی ابلاغ نشد.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی برای آنکه بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و هزینه‌های خود را تأمین کنند، مجبور به اِعمال افزایش قیمت ۳۰ درصدی به‌صورت میانگین شدند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در خصوص هزینه شرکت‌های هواپیمایی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری حقوق و دستمزد ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است، تعرفه‌های گمرکی نیز از چهار هزار و ۲۰۰ تومان به ۲۸ هزار تومان تغییر پیدا کرده که این عوامل در مجموع هزینه‌های فعالان صنعت هواپیمایی را افزایش می‌دهد، اما با وجود این شرایط، از دی‌ماه سال گذشته تا کنون افزایش قیمت نداشتیم.

اسعدی سامانی تصریح کرد: علاوه بر هزینه‌هایی مانند دستمزد و تعرفه‌های گمرکی، قیمت هر لاستیک هواپیما با افزایش بیش از صددرصدی از ۱,۲۰۰ دلار به بالای دو هزار و ۷۰۰ دلار رسیده است. ما بهار امسال از شورای‌عالی هواپیمایی مصوبه افزایش ۳۰ درصدی نرخ را گرفتیم و تا دو هفته پیش نجابت به خرج دادیم و منتظر ابلاغ بودیم.

وی افزود: هر ساعت صندلی پرواز ۴۰ دلار برای ایرلاین هزینه دارد؛ اما میانگین افزایش ۳۰ درصدی قیمت‌ها، باز هم کفاف هزینه دلاری هر صندلی پرواز را نمی‌دهد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=26920
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.