• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

کنترل کیفیت روزانه آب شرب جزیره توسط مرکز توسعه سلامت/ پلمپ ۷ مرکز غیر بهداشتی متخلف

  • کد خبر : 26821
  • 17 دی 1401 - 10:16
کنترل کیفیت روزانه آب شرب جزیره توسط مرکز توسعه سلامت/ پلمپ ۷ مرکز غیر بهداشتی متخلف

دکتر رضانیا با تأکید بر حفظ سلامت آب آشامیدنی اظهار داشت: در ۹ماه گذشته سال جاری ۱۶۸۱ مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی و ۱۶۴ مورد نمونه‌برداری میکروبی و شیمیایی از آب شرب انجام شده است.

دکتر رضانیا رئیس مرکز بهداشت کیش گفت:در راستای نظارتهای بهداشتی بر مواد غذایی در ۹ماهه سال جاری ۵۵۳۹۷کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ منقضی و فاسد معدوم گردید.

رئیس مرکز بهداشت کیش افزود: بازرسان این مرکز در این مدت ۶۶۲۶ مورد بازدید از مراکز تهیه ، عرضه و فروش مواد غذایی ، ۳۷۸۰مورد بازدید از اماکن عمومی و۱۳۰۲ بازدید از غرفه های آرایشی و بهداشتی انجام شد و۴۶متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

دکتر رضانیا خاطرنشان کرد: حفظ ایمنی غذایی مردم و ارتقای بهداشت عمومی جامعه از اهداف مهم طرح کنترل و نظارت بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و بهداشتی می باشد و درهمین راستا با واحد‌های صنفی متخلف برخورد جدی، قاطع و قانونی انجام شده است.

وی ضمن تقدیر از مسئولین اصنافی که نکات بهداشتی را رعایت و با بازرسین بهداشت محیط همراهی کرده‌اند، گفت: در ۹ ماه سالجاری ۷ مکان متخلف در زمینه بهداشتی در کیش پلمپ شده است.

وی با تأکید بر حفظ سلامت آب آشامیدنی اظهار داشت: در راستای حفظ سنجش سلامت آب آشامیدنی ۱۶۸۱ مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی و ۱۶۴ مورد نمونه‌برداری میکروبی و شیمیایی از آب شرب انجام شده است.

رئیس مرکز بهداشت کیش عنوان داشت: در راستای سنجش درجه خلوص روغن در رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها ۶۰۵۶مورد سنجش پرتابل صورت گرفته است.

وی همچنین صدور ۶۳۹۱ مورد کارت بهداشتی، ۱۲۳ مورد نمونه برداری از مواد غذایی، ۱۱۶ مورد بازدید از مدارس و مهدهای کودک، ۸ مورد بررسی آلودگی ناشی از فاضلاب، ۵ مورد بررسی آلودگی ناشی از زباله، ۲۰۹ مورد نمونه برداری از نان، و معدوم کردن ۱۵ کیلو لوازم آرایشی بهداشتی فاسد و تاریخ گذشته را از دیگر موارد انجام شده در ۹ ماهه سال جاری توسط بازرسان بهداشت محیط کیش عنوان کرد.

دکتر رضانیا در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی ، مراتب را به سامانه ۱۹۰ و یا شماره تلفن ۴۴۴۲۳۳۱۱گزارش دهند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=26821
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.