• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

مسافران ورودی به جزیره کیش هشت درصد رشد یافت

  • کد خبر : 26762
  • 08 دی 1401 - 18:18
مسافران ورودی به جزیره کیش هشت درصد رشد یافت

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در ۹ ماه امسال یک میلیون و ۱۹۰ هزار و ۹۰۸ نفر وارد این جزیره شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد هشت درصدی برخوردار است.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از ایرنا، مرتضی رمضانی گالشی روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: ۹۸۳ هزار و ۶۹۲ نفر از مسافران ورودی این جزیره سال جاری از طریق خطوط هوایی و ۲۰۸ هزار و ۴۷۷ نفر نیز از طریق مسیرهای دریایی وارد جزیره کیش شده است.

وی با بیان اینکه طی ۹ ماه سال گذشته نیز یک میلیون و ۱۰۴ هزار و ۳۲۲ نفر وارد جزیره شده بودند که امار امسال نسبت به این مقدار از رشد هشت درصدی برخوردار است یادآور شد: میزان افزایش مسافران کیش در سال جاری شامل یک درصد در بخش خطوط هوایی داخلی، ۱۰۸ درصد خطوط هوایی خارجی و ۵۷ درصد در مسیرهای دریایی است.

رمضانی افزود: در سال جاری هفت هزار و ۷۹۰ پرواز به مقصد جزیره کیش از نقاط مختلف برقرار شده است که نسبت به ۰ هزار و ۳۷۸ سورت پروازی مدت مشابه سال قبل از ۱۷ درصد کاهش برخوردار شده است.

وقوع زمین لرزه های سریالی تابستان در هرمزگان و حوالی جزیره کیش، فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی، بکارگیری عمده توان هوایی کشور به سفر حج و اربعین حسینی در فصل تابستان و اغتشاشات از جمله دلایل دخیل در کاهش پروازها در این جزیره بود که معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد.

سرمایه گذاران بخش گردشگری کیش خواستار دریافت ۱۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات هستند

وی با بیان اینکه رفع مشکلات پیش روی تکمیل طرح های سرمایه گذاری بخش خصوصی از جمله اهداف این سازمان برای توسعه صنعت گردشگری جزیره است یادآور شد: هم اکنون ۶۸ طرح با تخصص های مختلف گردشگری از سوی بخش خصوصی کیش در حال احداث است که برای طرح های دارای بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تسهیلات اعطا می شود.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این تسهیلات از محل اعتبارات در اختیار وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ۱۳ درصد سود و سه سال تنفس اعطا می شود که تا کنون ۱۵ طرح درخواست ۱۵۰ هزار میلیارد ریالی خود را ارایه کرده اند.

تدوین برنامه های کوتاه و بلند مدت

وی با بیان اینکه امسال تدوین برنامه های کوتاه و بلند مدت حوزه گردشگری به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفت اظهار کرد: هم اکنون تقویم آموزش های تخصصی به کارکنان تمام بخش های خدمات گردشگری، تهیه طرح جامع گرشگری و سند راهبردی این صنعت و برنامه حمایت از استارتاپ های تخصصی تهیه شده است.

رمضانی همچنین ایجاد بازارچه های موقت و فصلی صنایع دستی، تشکیل هشت پرونده میراث ناملموس و هشت پرونده اثر تاریخی در فهرست آثار تاریخی ملی و کشورهای اسلامی از جمله اقدامات انجام شده توسط این معاونت در سال جاری است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=26762
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.