• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
5

نقد خبرگزاری میزارن بر اولین کنگره ملی شهدای غواص کیش/ کار باید با خلوص نیت باشد نه سوء استفاده از شهدا

  • کد خبر : 26760
  • 07 دی 1401 - 13:55
نقد خبرگزاری میزارن بر اولین کنگره ملی شهدای غواص کیش/ کار باید با خلوص نیت باشد نه سوء استفاده از شهدا

مسئولان محترم از شما درخواست می‌کنیم کار فرهنگی در خور شأن این عزیزان انجام دهید نه اینکه کاری کنید که نوع رفتار شما و نوع فعالیت‌های ضعیفتان باعث لطمه به دیدگاه و احساس ناب مردم درباره این شهدا شود.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از میزان، شاید کمتر کسی از چگونگی انجام عملیات کربلای ۴ با خبر باشد اما این شهدای غواص بودند که بعد از گذشت سه دهه مظلومیت خود را به رخ کشیدند و نشان دادند که ایران اسلامی هشت سال با چه رژیم بی‌رحمی در حال جنگیدن بوده است. رهبر معظم انقلاب هم درباره این شهدا فرموده‌اند: سلام بر دست‌های بسته و پیکرهای ستم‌دیده شما و سلام بر ارواح طیّبه و به رضوان الهی، بال‌گشوده شما. سلام بر شما که بار دیگر فضای زندگی را معطّر و جان زندگان را سیراب کردید.

حضرت آقا بارها در بیانات خود از این شهدا به عنوان شهدایی که در مظلومیت و غریب به شهادت رسیده‌اند، یاد کرده‌اند و این وظیفه مسئولان و مردم را در قبال این شهدا بیشتر می‌کند. همه شهدا از اجر و قرب در دستگاه خداوند برخوردارند، اما نحوه شهادت و نوع تشیع جنازه شهدای غواص به طرز عجیبی دل مردم را به درد آورد و مردم هم در تشییع پیکر پاک این عزیزان سنگ تمام گذاشتند.

قطعا قلم و زبان نمی‌تواند از مقام والای این شهدا بگوید و یادآوری این صحبت‌ها به این دلیل است که مسئولان بدانند که با چه عزیزانی طرف هستند و قدر و منزلت این عزیزان را بدانند. شهدا، عزیز ملت ایران هستند و مسئولان هم باید این موضوع را به درستی درک کنند و با برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های بی‌ثمرشان باعث تنزل یاد این شهدا در بین مردم نشوند.

تقریبا تمامی مردم ایران می‌دانند که جزیره کیش یک جزیره تفریحی است و نوع مناسبات فرهنگی متفاوت از دیگرنقاط کشور دارد. باید برای کار فرهنگی خصوصا کار فرهنگی درباره شهدا کار ویژه و خاصی انجام شود تا تاثیرگذار باشد، نه اینکه یک یادواره در سطحی‌ترین شکل ممکن برگزار کرد و گفت که در این جزیره یادواره شهدا برگزار شده است.

با احترام به تمام مهمانان حاضر در این کنگره باید گفت که برای شناساندن این شهدا باید از چهره‌های برجسته هنری استفاده کرد و نیت نباید صرفا برگزاری جشنواره باشد. سینماگران، نقاشان، عکاسان و هنرمندان بسیار شناخته شده و بزرگی در کشور وجود دارند که همکی دل در گروی شهدا و خصوصا شهدای غواص دارند، اگر بودجه‌ای را هزینه می‌کنید از این عزیزان صاحب نظر استفاده کنید تا تاثیرگذاری کاری که انجام می‌دهید بیشتر و گسترده‌تر باشد.

در نشست خبری این کنگره اعلام شد که این کنگره هرساله برگزار خواهد شد؛ به عنوان یک عاشق شهدا از شما درخواست دارم که اگر قرار است اینگونه کنگره در مقام شهدا برگزار کنید، لطفا این کار را نکنید، چون برگزاری این نوع مراسم و همایش و کنگره‌ها هیچ بار فرهنگی و معرفتی برای مردم ندارد و فقط و فقط برای مسئولان رزومه‌سازی می‌شود. به قول رهبر انقلاب شهدا را یاد کنیم ولو با ذکر یک صلوات. این فرمایش حضرت آقا به این اشاره دارد که کمترین کار برای شهدا اجر جزیل دارد، اما باید با خلوص نیت باشد نه سوء استفاده از شهدا.

شهدا خود جایگاهی رفیع دارند و اگر قصد کار فرهنگی وجود دارد، باید کاری انجام شود که درشأن این عزیزان باشد.

عملیات کربلای ۴ در تاریخ ۳ دی ۱۳۶۵ در محور ابوالخصیب در جنوب عراق، به صورت گسترده و با هدف آماده‌سازی مقدمات فتح بصره، توسط نیروهای مسلح ایران آغاز شد و در پی لو رفتن طرح عملیات و با تحمل تلفات بالای انسانی در روزهای نخست، در تاریخ ۵ دی ۱۳۶۵ با عقب‌نشینی نیروهای ایرانی، پایان یافت. در سال ۱۳۹۴، با گذشت ۳۰ سال از عملیات کربلای ۴، کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرد که اجساد ۱۷۵ غواص ایرانی را که با دستانِ بسته شهید شده‌اند، در منطقه ابوفلوس عراق کشف کرده‌ است. فرمانده این ستاد همچنین اعلام کرد که برخی از اجساد کشف‌شده دارای هیچ جراحتی نیستند و نیروهای بعثی آن‌ها را زنده به گور کرده‌اند.

فکر این جنایت دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد و جایگاه این عزیزان در دل تمام مردم ایران جایگاهی والاست.

مسئولان محترم از شما درخواست می‌کنیم کار فرهنگی در خور شأن این عزیزان انجام دهید نه اینکه کاری کنید که نوع رفتار شما و نوع فعالیت‌های ضعیفتان باعث لطمه به دیدگاه و احساس ناب مردم درباره این شهدا شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=26760
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. این نقد نیست یک نوشته مغرضانه است. نقد نیاز به مقدمه و دلایل و استناد دارد. باید قابل تحلیل و کارشناسی باشد. نقاط ضعف و قوت را مشخصا و کارشناسانه بازگو کند.این نیست که بنشینی و با وامصیبتای شهدا بخواهی انگی بزنی و چیزی را خراب کنی، و صدالبته آدم آگاه و باسواد خیلی خوب میفهمد که پشت این نوشتن‌ها چقدر حقارت و بغض و کینه نشسته. اتفاقا این کنگره با چهره‌های برجسته فرهنگی و هنری در سطح ملی و حتی بالاتر برگزار شده. چهره‌هایی که سلبریتی نیستند. ادعا هم نمی‌کنند، کار کرده‌اند کار اساسی و بدرد خور، ‌رزومه و سوابق هر کدامشان شفاف و روشن است. واقعا جای تأسف دارد که کسانی که این مطالب را می‌نویسند حتی یک خط رزومه کار فرهنگی و انقلابی موثر ندارند. که اگر داشتند قطعا چنین مطالبی را با پشتوانه قوی تر و قلمی توانمندتر می‌نوشتند.