• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

عبدالملکی: مناطق آزاد موتور محرک توسعه اقتصاد کشور است

  • کد خبر : 26257
  • 16 آبان 1401 - 21:01
عبدالملکی: مناطق آزاد موتور محرک توسعه اقتصاد کشور است

دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی از مناطق آزاد به عنوان موتور محرک توسعه اقتصاد کشور نام برد و گفت: مجموعه دبیرخانه از بخش های مهم اقتصادی کشور و دولت محسوب می شوند و رئیس محترم جمهور نیز نسبت به این مناطق حساسیت ویژه ای دارند.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از فرینا، آقای حجت اله عبدالملکی افزود: مناطق آزاد با شرایط و خصوصیاتی ویژه در نظر گرفته شده است که این ویژگی ها این مناطق را به موتور محرک اقتصاد کشور تبدیل کرده است.

آقای عبدالملکی، به کمبودها و کاستی ها در برخی از مناطق آزاد کشور اشاره کرد و اظهار داشت: به طورکلی گلایه هایی در خصوص عملکرد مناطق آزاد وجود دارد، مثل اشکالاتی که در بسیاری از نظام های اقتصادی کشور با آن مواجه هستیم، اما در مقابل این اشکالات، ظرفیت های قابل اعتنایی است.

وی، به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: انتقال فناوری های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات، تامین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج و مهمترین آن رفاه مناسب ساکنان این مناطق از جمله سیاست های کلی اقتصادی مقاومتی در این مناطق است که بر آن تاکید شده است.

دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: در خصوص ایجاد مناطق آزاد جدید، فصل الخطاب قانون است و با توجه به تصویب قانون گذار، حتماً تسریع خواهد شد.

آقای عبدالملکی، در پایان از اقدامات صورت گرفته در دولت های قبل و زحمات دکتر سعید محمد و همچنین دکتر نصراله ابراهیمی تشکر کرد و گفت: ما رویکرد را تغییر نمی‏دهیم بلکه تلاش می کنیم با همکاری هم سرعت را برای رسیدن به اهداف بیشتر کنیم.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=26257
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. عبدالملکیِ دیروز: مناطق آزاد لطمه بزرگی به عملکرد و فرهنگ اقتصادی کشور بوده.

    عبدالملکیِ امروز: مناطق آزاد موتور محرک توسعه اقتصاد کشور است.

    دم خروس یا قسم حضرت عباس…..