• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

اتاق عمل بیمارستان کیش به دستگاه “سی آرم” جدید مجهز می‌شود

  • کد خبر : 26169
  • 07 آبان 1401 - 21:43
اتاق عمل بیمارستان کیش به دستگاه “سی آرم” جدید مجهز می‌شود

دکتر فردوسی رئیس بیمارستان کیش از تجهیز بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش به دستگاه “سی آرم” C-ARM تا دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از فیدار آریا، کامران فردوسی در نشست خبری که با حضور مدیر فنی بیمارستان و جمعی از اصحاب رسانه کیش در دفتر ریاست بیمارستان برگزار شد از تجهیز بیمارستان کیش به دستگاه سی آرم تا دو هفته آینده خبرداد.

وی با تاکید بر اهمیت وجود این دستگاه در بخش جراجی بیمارستان کیش اظهار کرد: نیازهای بیمارستان احصاء و اولویت بندی شده است و تجهیز بیمارستان به این دستگاه از اولویت های اول بیمارستان است.

رئیس بیمارستان کیش با اشاره به اینکه بیمارستان کیش دارای تجهیزات و امکانات خوبی نسبت به شهرهای دیگر کشور دارد افزود: کیش با توجه به جمعیت حدود ۴۰ هزار نفری خود دارای تجهیزات بهینه و مناسبی است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه ماموگرافی در حال حاضر از دور فعالیت خارج شده است و تعمیر این دستگاه نیز به صرفه نیست افزود: وعده تامین هزینه خریداری دستگاه جدید ماموگرافی گرفته شده است و امیدوارم به زودی این دستگاه جایگزین شود.

فردوسی با اشاره به نیاز اورژانس بیمارستان کیش به آمبولانس های جدید از حضور رئیس اورژآنس کشور و معاون فنی اورژانس کشور همچنین ریاست اورژانس استان به زودی در جزیره کیش خبرداد و افزود: به دنبال افزایش تعداد آمبولانس های اورژانس در جزیره کیش هستیم.

وی همچنین به قول مساعد مسئولان تامین اجتماعی کشور بر مساعدت برای تسهیل امور بیمه شدگان در جزیره کیش با همکاری بیمارستان کیش خبرداد و افزود: تا پایان سال خدمات دهی به بیمه شدگان تامین اجتماعی به صورت خرید خدمت همچون گذشته در بیمارستان کیش انجام می شود.

رئیس بیمارستان کیش بر ایجاد تحول اساسی در بیمارستان کیش و خدمات رسانی به کیشوندان و گردشگران تاکید کرد و افزود: ما در صدد هستیم تا بیمارستان کیش از نظر کیفیت خدمات ارتقاء یافته و رضایت حداکثری مردم را در پی داشته باشد.

وی همچنین از دریافت سهمیه ۵۰ هزار سهم واکسن آنفولانزا برای کیش خبرداد و افزود: این سهمیه به صورت هزار واحد هزار واحد وارد جزیره شده و مورد استفاده قرار میگرد.

کامرانی از دریافت مجوز واکسن برای دانش آموزان مدارس کیش خبرداد و افزود: اماده تزریق واکسن در مدارس و خانه به خانه برای دانش آموزان هستیم.

وی خط قرمز بیمارستان و کادر درمان کیش را سلامت مردم عنوان کرد و افزود: تمام تلاش خود را برای سلامت مردم به کار گرفته ایم و از مردم نیز انتظار داریم صبورانه در کنار ما باشند.

راه اندازی بخش های مددکاری و رفاهی در بیمارستان کیش در آینده ای نزدیک از دیگر مواردی است که رئیس بیمارستان کیش به آن اشاره کرد و افزود: برخی از بیماران به دلیل شرایط اقتصادی امکان پرداخت هزینه های بیمارستان را ندارند و نیاز به حمایت های مادی و معنوی دارند که متاسفانه به دلیل عدم وجود بخش مددکاری با مشکل مواجه می شوند به همین منظور در آینده ای نزدیک بخش مددکاری راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: ارائه خدمات رفاهی به کارکنان بیمارستان نیز یکی از دغدغه های ماست که در این مورد نیز راهکارهایی اندیشیده شده و بخش رفاهی به زودی راه اندازی و فعال می شود.

مهران روشن مدیر فنی بیمارستان نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت وجود دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز درمان در جزیره کیش با توجه به محصور بودن کیش در میان آب های گرم و نیلگون خلیج فارس و عدم امکان دسترسی فوری به تجهیزات و پزشکان سرزمین اصلی در صورت بروز هر گونه حادثه یا بیمار حادثه دیده که نیاز به درمان های ویژه و خاص دارد تاکید کرد: یکی ازمهمترین مواردی که باید به آن اشاره کرد عدم ارتباط زمینی کیش با دیگر شهرهای کشور است و زمان دسترسی به خدمات را افزایش می دهد در حالیکه در حوزه درمان زمان عامل مهمی است و نبود تجهیزات و اعزام بیمار به سرزمین اصلی خطرات بالایی برای بیماران دارد.

وی تصریح کرد: کیش علاوه بر جمعیت ۴۰ هزار نفری خود یک شهر گردشگری است و در سال پذیرای حدود ۲ میلیون گردشگراست ضمن اینکه بحث گردشگری سلامت می طلبد تا بیمارستان کیش به تجهیزات و امکانات پزشکی روز مجهز باشد.

تامین هزینه های دعوت از پزشکان متخصص و فوق تخصص و خرید دستگاه های به روز از دیگر مواردی است که روشن به آن ها اشاره و تصریح کرد: متولی تامین هزینه های بیمارستان کیش جهت خرید دستگاه های مورد نیاز و تامین هزینه دعوت از پزشکان متخصص برای خدمات دهی تخصصی به کیشوندان و گردشگران باید مشخص باشد تا ما ضمن خرید دستگاه ها بتوانیم از خدمات پزشکان برتر در تمامی حوزه های تخصصی استفاده کنیم.

گفتنی است، دستگاه سی آرم یک دستگاه تصویر برداری به کمک اشعه ایکس است. این دستگاه که به دلیل داشتن یک بازوی C شکل به این صورت نام گذاری شده است، می تواند تصاویری به صورت Real Time و با کیفیت و رزولوشن بالا در اختیار پزشک قرار دهد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=26169
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.