• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

حمله تروریستی در شاهچراغ شیراز با ۱۵ شهید

  • کد خبر : 26133
  • 04 آبان 1401 - 21:24

غروب امروز چهارشنبه یک فرد مسلح حین ورود به حرم مطهر شاهچراغ به سمت زائران تیراندازی کرد. در این عملیات تروریستی ۱۵ نفر به شهادت رسیدند.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، عصر امروز فرد مسلح با تیراندازی به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع)، تعدادی از زائران را شهید و مجروح کرد.

‌طبق گزارش خبرنگار تسنیم، فرد مهاجم پس از ورود به شبستان امام خمینی و مضجع شریف، اقدام به تیراندازی به سمت زوار کردند.

۲ نفر از تروریست ها دستگیر و تلاش برای دستگیری نفر سوم ادامه دارد.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: ساعتی پیش حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ صورت گرفت.

وی افزود: مقارن اذان مغرب امروز تعدادی تروریست مسلح وارد حرم مطهر احمد بن موسی شده و با سلاح کلاشینکف به سوی زائران شلیک کردند.

محبی‌پور گفت: تاکنون این حمله تروریستی ۱۳ شهید و ۲۳ مجروح داشته است و احتمال افزایش شهدا وجود دارد.

مسئولان از شهروندان خواسته‌اند به منظور تسهیل در خودروهای امدادی، از تجمع در معابر منتهی به حرم مطهر شاهچراغ خودداری کنند.

روایاتی از وقوع حادثه از زبان مجروحان این حادثه را در فیلم‌های زیر مشاهده کنید.

یک منبع آگاه امنیتی در گفت‌‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با اشاره به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ، گفت: طبق بررسی اولیه، عامل این حادثه تروریستی، عنصر وهابی- تکفیری بوده است.

وی گفت: این عامل وهابی- تکفیری با سواستفاده از ناامنی‌های اخیر، دست به این اقدام تروریستی زده است.

مجروحان حادثه تروریستی ‌امروز حرم شاهچراغ به بیما‌رستان‌های نمازی، شهید رجایی و مسلمین انتقال داده شدند و تعداد دیگری از مجروحان که وضعیت بهتری دارند هنوز در حرم مطهر هستند.

سردار حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس گفت: فرد تروریست‌ از درب ورودی باب‌الرضا وارد شد و به سمت خادمین تیراندازی کرد و بعد وارد حرم شدند و زائران را به رگبار بست.

وی ادامه داد: در ادامه نیروهای واکنش سریع وارد عمل شدند و عامل این حمله را به ضرب گلوله مجروح کردند و عوامل مربوطه در حال بازجویی از وی هستند.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: تا این لحظه آمار ۱۳ شهید این حادثه قطعی است. دو نفر هم وضعیت وخیمی دارند که امیدواریم اقدامات درمانی به نتیجه برسد. اورژانس شیراز همچنان در آماده‌باش است.

خالدی ادامه داد: به مسئولان مراکز درمانی تأکید شده است که با قید فوریت هویت افراد مجروح و شهید را شناسایی و اطلاع‌رسانی کنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در این اغتشاشات اخیر یکی از امن‌ترین استان‌های کشور استان فارس بود که دشمنان از این آرامش نگران بودند. امروز در حالی که جمع زیادی از مردم مشغول نماز بودند، یک تروریست وارد حرم می‌شود و مردم را در کنار ضریح مطهر به رگبار می‌بندد.

موسوی گفت: دادستان و بازپرس ویژه در صحنه حادثه حضور دارند و اطلاعات بیشتر را در ساعات آینده به اطلاع مردم خواهیم رساند.

روایت خبرنگار تسنیم از چگونگی وقوع حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ

میلاد امیری‌نژاد خبرنگار تسنیم در حاشیه حرم مطهر شاهچراغ گفت: به گفته شاهدان عینی فرد تروریست ابتدا یکی از خادمان را هدف گلوله قرار می‌دهد و در ادامه سلاح وی گیر می‌کند و شلیک نمی‌کند، تعدادی از افراد حاضر در صحن به سمت وی می‌روند اما قبل از خلع سلاح فرد تروریست، او موفق می‌شود دوباره به تیراندازی ادامه دهد که متأسفانه تعدادی از خادمان و زائران شهید و مجروح می‌شوند.

وی ادامه داد: در ادامه تروریست به سمت محل برگزاری نماز حمله می‌کند که خادم آنجا هوشیاری به خرج داد و درب را قفل کرد اما تروریست پس از تیراندازی به سمت درب، از سمت دیگر موفق به ورود می‌شود و آنجا زائران را به رگبار می‌بندد.

‌فرد تروریست‌ ‌تلاش داشته ‌صف نماز جماعت را هدف قرار دهد ‌

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در ‌ارتباط با حمله تروریستی عصر امروز در حرم مطهر شاهچراغ اظهار داشت: همزمان با نماز مغرب و عشا یک حمله توریستی کورکورانه در حرم شاهچراغ ‌‌اتفاق افتاد که متاسفانه ۱۳ نفر در بالا‌سر حضر‌ت و کنار ضریح به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه تاکنون در این حادثه تروریستی ‌۲۳ نفر مجروح شده‌اند، در توضیح چگونگی حمله فرد ضارب به حرم تصریح کرد: این تروریست در بدو ورود ‌خادم و محافظ حرم را مجروح ‌کرد‌ و ‌تلاش داشت‌ تا صف نماز جماعت را هدف قرار دهد که با هوشیاری خادمان موفقیت به انجام این کار نشد.

وی با بیان اینکه بلافاصله فرد ضارب دستگیر می‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه این فرد مجروح شده فعلا برای صحبت در این خصوص آمادگی ‌ندارد.

شهدای حادثه تروریستی، در حرم مطهر شاهچراغ دفن می‌شوند

با دستور و نظر مساعدت تولیت آستان مقدس حرم مطهر شاهچراغ، ۱۵ شهید حادثه تروریستی عصر امروز در حرم مطهر خاکسپاری خواهند شد.

به گفته علیرضا صحراییان معاون اجرایی و توسعه حرم شاهچراغ، در حادثه تروریستی امروز یک خادم شهید و خادم دیگر مصدوم شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=26133
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.