• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

راه اندازی سالن سرم تراپی و خدمات پزشکی به مبتلایان به آنفلوانزا

  • کد خبر : 26100
  • 01 آبان 1401 - 22:13
راه اندازی سالن سرم تراپی و خدمات پزشکی به مبتلایان به آنفلوانزا

رئیس بیمارستان کیش با اشاره به افزایش تعداد پزشکان برای خدمات دهی به مبتلایان به آنفلوانزا گفت: سالن سرم تراپی نیز در بیمارستان دایر شده است.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، دکتر کامران فردوسی در گفتگوی خبری سیما گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا نیز باید به مانند پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت شود.

وی افزود: با توجه به پیش بینی‌ها مبنی بر اوج گیری آنفلوانزا در این ایام، ۵۰ هزار نوبت واکسن آنفلوانزا برای تزریق به ساکنان جزیره کیش سفارش داده شده است و مرحله به مرحله وارد جزیره کیش می‌شوند.

دکتر فردوسی با اشاره به اینکه ایمنی بخشی ناشی از تزریق واکسن در حدود یک ماه زمانبر است، افزود: تا پایان آبان امکان تزریق واکسن آنفلوانزا برای متقاضیان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم به نوعی از واکسن گریزان هستند، گفت: آمار تزریق واکسن آنفلوانزا پایین است و لازم است افراد و گروه‌های حساس نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.

رئیس بیمارستان کیش در خصوص خدمات دهی به بیماران آنفلوانزا نیز گفت: هر شب ۵ پزشک شامل دو متخصص اورژانس و سه پزشک برای خدمات درمانی به مراجعه کنندگان به خصوص مبتلایان به آنفلوانزا در بیمارستان شیفت هستند.

دکتر فردوسی با بیان اینکه سیستم اورژانس و تریاژ نیز از یکدیگر جداسازی شده است، تصریح کرد: سالن سرم تراپی نیز در بیمارستان دایر شده است.

رئیس بیمارستان کیش گفت: آمار مراجعه کنندگان ناشی از ابتلا به آنفلوانزا افزایشی شده است و لازم است ساکنان دستورالعمل‌های بهداشتی را برای پیشگیری از ابتلا به ویروس آنفلوانزا بیشتر از گذشته رعایت کنند.

دکتر فردوسی افزود: دست ندادن، شستشوی مرتب دست ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی از راهکار‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی است.

وی در خصوص بیماران ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نیز گفت: هم اکنون سه بیمار ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری و تحت درمان هستند.

دکتر فردوسی گفت: مردم نسبت به دریافت خدمات درمانی نگران نباشند و تمهیدات لازم برای خدمات دهی به بیماران و مراجعه کنندگان به بیمارستان کیش اندیشیده شده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=26100
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.