• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

افزایش نرخ شارژ سیلندر گاز در کیش

  • کد خبر : 25390
  • 06 مرداد 1401 - 23:05
افزایش نرخ شارژ سیلندر گاز در کیش

رئیس اداره نظارت و تنظیم بازار منطقه آزاد کیش بالاتر بودن هزینه شارژ سیلدر گاز در جزیره کیش نسبت به نرخ مصوب را بالا بودن هرینه توزیع عنوان کرد و گفت: در شش ماهه دوم سال هیچگونه افزایش قیمتی در حوزه توزیع سیلندر گاز در جزیره کیش نخواهیم داشت.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، در حال حاضر هر سیلندر ۱۱ کیلویی گاز در جزیره کیش ۶۵هزار تومان شارژ می گردد و این در حالی است که نرخ مصوب شارژ سیلندر گاز در بندرعباس ۲۲ هزار تومان تصویب شده است، محسن کاظمی با اشاره به تفاوت ۴۳ هزار تومانی نرخ هر سیلندر ۱۱ کیلوگرمی در کیش نسبت به بندرعباس، گفت: تفاوت نرخ جزیره کیش با دیگر شهر‌های استان هرمزگان در سنوات گذشته به دلیل هزینه‌های مازاد و سربار که خدمات توزیع گاز مایع در جزیره کیش دارد نرخ جزیره کیش با شهر‌های دیگر تفاوت دارد.

وی افزود: نرخ شارژ سیلندر را افزایش داده نشده است و این مبلغ و تفاوت هزینه شامل توزیع هزینه سیلندر نیز است.

کاظمی افزود: در هیچ نقطه‌ای در استان هرمزگان به جز جزیره کیش، خدمات توزیع سیلندرگاز در منازل مشترکان انجام نمی‌شود و در صورتی که توزیع سیلندرگاز انجام شود مبلغ دریافتی از مردم بالاتر از نرخ دریافتی در جزیره کیش است.

رئیس اداره نظارت و تنظیم بازار منطقه آزاد کیش گفت: نصب در اختیار مصرف کننده است و تقاضا و تعامل با شرکت‌های توزیع کننده است و توزیع بسیار محدود است و جایگاهی است.

محسن کاظمی در خصوص تفاوت نرخ توزیع سیلندر گاز در جزیره کیش و بندرعباس، گفت: ۱۵ درصد از این نرخ هر سیلندر گاز بهدلیل مالیات بر ارزش افزوده است که از سال گذشته در کالا و خدمات در جزیره کیش اخذ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شغل توزیع سیلندر گاز در جزیره کیش با توجه به شرایط آب و هوایی یکی از مشاغل سخت و هزینه بر است و به دلیل شرایط جغرافیایی در سال دو نوبت برای بازسازی و رنگ آمیزی به خارج از جزیره داده می‌شود و لوازم، خودرو و تاسیسات شرکت نیز هزینه‌هایی برای تعمیر و نوسازی دارند.

کاظمی با اشاره به اینکه نرخ پرداختی به کارگران در شرکت‌های توزیع سیلندر گاز نسبت به دیگر مشاغل متفاوت است، افزود: دستمزد پرداختی به کارگران این شرکت‌ها قطعا بالاتر از حقوق قانون کار است.

رئیس اداره نظارت و تنظیم بازار منطقه آزاد کیش گفت: براساس اسناد و مدارک موجود شرکت‌های توزیع سیلندرگاز نرخ‌های بالاتر از نرخ فعلی را پیشنهاد داده بودند و بعد از بررسی و کارشناسی این نرخ مصوب شد.

وی افزود:علاوه بر این دو شرکت در سنوات گذشته شرکت‌های دیگری را نیز دعوت کردیم و حتی پیشنهاد شد زمین را نیز سازمان منطقه آزاد کیش در اختیار آن‌ها قرار دهد تا بتوانند این خدمت را در جزیره کیش انجام دهند و ایجاد رقابت بشود.

رئیس اداره نظارت و تنظیم بازار منطقه آزاد کیش گفت: باتوجه به اینکه سود ناشی از این خدمت حداقلی است توجیهی برای حضور شرکت‌های دیگر نداشته است.

کاظمی افزود: حداقل در دو سال گذشته از یکی از بزرگترین شرکت‌های توزیع کننده در این حوزه دعوت کردیم و جلسات متعددی حتی در سطح هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد و علیرغم قول مساعد برای ایجاد شرایط سرمایه گذاری این شرکت‌ها در جزیره کیش، با پاسخ منفی به دلیل توجیه اقتصادی نداشتن از سوی این شرکت‌ها روبرو شدیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ تنها دوبار افزایش قیمت را در جزیره کیش شاهد بودیم گفت: دو مرحله افزایش نرخ سیلندر گاز از سوی سازمان حمایت بود و در شش ماهه دوم سال هیچگونه افزایش قیمتی در حوزه توزیع سیلندر گاز در جزیره کیش نخواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=25390
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. یعنی اگر بریم شرکت کیش گاز بگیریم، ۲۲ تومن حساب میکنن؟