• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

هزینه ۲۰۰میلیارد ریالی شرکت آب و برق کیش برای استفاده از سوخت گاز

  • کد خبر : 25379
  • 05 مرداد 1401 - 15:38
هزینه ۲۰۰میلیارد ریالی شرکت آب و برق کیش برای استفاده از سوخت گاز

معاون تولید برق شرکت آب و برق کیش گفت: در راستای افزایش راندمان و حفاظت از محیط زیست هم اکنون ۷۰ درصد توان این شرکت در تولید انرژی الکتریسیته با گاز فعالیت می کند.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از ایرنا، معاون تولید برق شرکت آب و برق کیش عنوان کرد: در تاریخ ۱ تیرماه ۱۴۰۱ گاز خط هفت سراسری به نیروگاه شرکت آب و برق کیش به‌عنوان اصلی‌ترین مصرف کننده گاز وصل شد و در حال حاضر ۶ واحد از ۸ واحد نیروگاهی این شرکت با سوخت گاز فعالیت می‌کنند و مصرف روزانه گاز به حدود یک میلیون و ۱۰۰هزار مترمکعب رسیده است.

وی افزود: عملیات گازرسانی به شرکت آب و برق کیش در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با پیگیری‌های مستمر مسئولان شرکت آب و برق کیش و تلاش شبانه روزی شرکت ملی گاز شدت بیشتری گرفت که در نهایت با اجرای ۹۰ کیلومتر خط ۵۶ اینچ در سرزمین اصلی، ۱۸ کیلومتر خط ۳۲ اینچ دریایی و ۶ کیلومتر خط ۲۰ اینچ در جزیره کیش گاز خط هفتم سراسری کشور را به نیروگاه شرکت اب و برق کیش که بزرگترین تولید کننده برق جزیره می‌باشد رسانده شد.

مهندس مهدی توسل در ادامه به اقدامات صورت گرفته شده در شرکت آب و برق کیش به‌جهت استفاده از انشعاب خط گاز اشاره کرد و اظهار داشت: در شرکت آب و برق کیش نیز به‌جهت آمادگی استفاده از گاز دریافتی از سال گذشته تمهیداتی اندیشیده شد که مهمترین آن احداث ایستگاه گاز ورودی به واحدهای نیروگاهی بود.

 وی ادامه داد: این ایستگاه علاوه بر فیلتراسیون گاز وظیفه تنظیم فشار و حجم گاز ورودی را دارد تاکنون حدود ۱۵۰ میلیارد برای شرکت آب و برق کیش هزینه در برداشته است، با توجه به ظرفیت این ایستگاه تا ۱۰ سال آینده هم جوابگوی نیاز شرکت خواهد بود.

معاون تولید برق این شرکت گفت: همچنین با هماهنگی صورت گرفته با شرکت گاز هرمزگان و پرداخت هزینه انشعاب گاز توسط شرکت آب و برق کیش در مجموع بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال جهت دریافت گاز و استفاده از سوی این شرکت هزینه شده است.

وی افزود: طی این مدت تجهیزات لازم برای تغییر سوخت ورودی به واحدها پیش‌بینی و خریداری شد و با هماهنگی به‌صورت مرحله‌ای تغییر پیدا کردند.

توسل در پایان اظهار داشت: بدین منظور یکی از مهمترین شاخصه‌های استفاده از گاز جهت سوخت نیروگاه کیش، کاهش آلودگی محیط زیست در کیش است که معادل یک میلیون مترمکعب گازی که اکنون مصرف می‌شود، سوخت گازوئیل حذف شده که کمک بزرگی به محیط زیست می باشد.

وی بیان داشت: افزایش راندمان و توان تولیدی از دیگر مزیت‌های استفاده از سوخت گاز بوده به‌طوری که در پیک بار تابستان واحدها از پایداری خوبی برخوردار بودند و هیچگونه خاموشی طی ماه گذشته به شبکه وارد نشده است

لازم به‌ذکر است که استفاده از خط انتقال گاز هفتم سراسری در شرکت آب و برق کیش در مرحله بهره برداری آزمایشی است و این طرح قرار است به‌زودی با حضور مسئولان ارشد کشور در منطقه آزاد کیش به بهره برداری برسد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=25379
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.