• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

پایگاه دریابانی کیش خط مقدم برخورد با صیادان متخلف

  • کد خبر : 25278
  • 18 تیر 1401 - 13:12

جانشین پایگاه دریابانی کیش گفت: پایگاه دریابانی کیش خط مقدم برخورد با صیادان متخلف است.

ه گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” جلال همتی ” در تشریح این خبر با اشاره به اهمیت برخورد با صیدهای غیرمجاز در آب های سرزمینی کیش اظهار داشت: علاوه بر پایگاه دریابانی به عنوان ضابط عام قضائی، ادارات دیگری نیز به عنوان ضابط خاص قضائی در جزیره کیش حضور دارند که لازم است حضور پررنگ تری در امر مقابله با صید غیر مجاز به ویژه در آب های ساحلی اطراف جزیره ایفا نمایند تا پایگاه دریابانی کیش بتواند به دیگر وظایف خطیر خود در آب های سرزمینی بپردازد.

وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی پایگاه دریابانی حراست از آب های سرزمینی و انضباط بخشی به شناورهای موجود در حوزه استحفاظی مربوطه است تصریح کرد: گشت های دریابانی کیش در صورت مواجه شدن با هر گونه تخلف در این حوزه با متخلفان برخورد و موارد را به اداره شیلات و سایر ادارات مرتبط با این موضوع اعلام می کنند.

همتی با اشاره به اینکه براساس قانون، صید در جزیره کیش توسط رشته قلاب و به روش «لانگ لاین» صورت می گیرد یادآور شد: استفاده از تورهای صیادی منوفلامنت به دلیل آسیب های جبران ناپذیری که به آبزیان و مرجان ها وارد می کند ممنوع است و با متخلفان در این حوزه برخورد می شود.

سرهنگ همتی بیان داشت: پایگاه دریابانی کیش با همراهی مراجع محترم قضائی در ۱۵ روز ابتدایی تیر ماه سال جاری ۱۱ فروند شناور توقیف و ۲۵ صیاد متخلف نیز دستگیر شدند؛ که بیش از ۷ تن انواع ماهی و مقدار تقریبی ۱۴ هزار متر انواع تور غیر مجاز نیز کشف و ضبط گردیدند.

جانشین پایگاه دریابانی کیش با بیان افزایش کشفیات، توقیفات و دستگیری ها در چهار ماهه نخست سال در حوزه صید غیر مجاز، تصریح کرد: کشف ۱۳ تن انواع ماهی و بیش از ۲۷ هزار متر انواع تور های غیر مجاز از ۱۸ فروند شناور و دستگیر ۳۰ صیاد متخلف در ۴ ماهه نخست سال از جمله اقدامات این فرماندهی در این حوزه بوده است.

وی با اشاره به رعایت قوانین توسط صیادان اظهار داشت: صیادان برای صید ملکف به داشتن مجوز از اداره شیلات بوده که با افراد فاقد مجوز برای صید با حمایت دستگاه قضائی برخورد قانونی خواهد شد.

سرهنگ همتی با بیان این‌که باید در حفظ و نگهداری اکوسیستم خاص و مرجانی جزیره کیش تلاش کنیم یادآور شد: با همراهی مراجع قضائی،کیشوندان و همکاری سایر ادارات متولی امر هرکدام باتوجه به مسئولیت خود، با هر روشی که موجب آسیب به این اکوسیستم و آبزیان می‌شود به‌صورت جدی برخورد می‌کنیم.

جانشین پایگاه دریابانی کیش در پایان بر لزوم و شرایط استقرار یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات تأکید و خاطرنشان کرد: با پیگیری های اداره شیلات جزیره و حمایت مسئولان مربوطه شاهد فراهم شدن شرایط استقرار و شروع به کار یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات در جزیره کیش باشیم.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=25278
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.