• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

ایجاد مرکز لرزه نگاری کشور در کیش

  • کد خبر : 25196
  • 07 تیر 1401 - 11:27
ایجاد مرکز لرزه نگاری کشور در کیش

رییس ستاد مدیریت بحران کیش گفت: جنوبی ترین مرکز لرزه نگاری کشور برای پایش های علمی زمین لرزه ها در این جزیره ایجاد می شود.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سعید پورزادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مرکز با همکاری مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران ایجاد می شود اضافه کرد: این مرکز دارای پنج دستگاه لرزه نگار با به روز ترین استاندارهای جهانی خواهد خواهد بود.

وی اضافه کرد: هم اکنون معاونان اجرایی و علمی مرکز لرزه نگاری کشور در کیش حاضر هستند و روز گذشته نیز یکی از دستگاه ها را در مجموعه تحقیقات زیست محیطی جزیره نصب کردند.

رییس ستاد مدیریت بحران کیش یادآور شد: چهار دستگاه لرزه نگار دیگر نیز امروز در بنادر چارک و آفتاب و جزایر فارور و هندورابی نصب می شوند تا بتوانیم داده های علمی از زمین لرزه های این محدوده به منظور بررسی های علمی تر به ثبت برسند.

وی با بیان اینکه مرکز لرزه نگاری کیش جنوبی ترین نقطه لرزه نگاری کشور زیر نظر مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران فعالیت می کند افزود: در آینده نزدیک نیز کنفرانس علمی زلزله شناسی با همکاری مراکز علمی کشور از جمله دانشگاه تهران در این جزیره برگزار می شود.

رییس ستاد مدیریت بحران کیش با تاکید بر رعایت خونسردی و هشیاری توسط یادآور شد: با توجه به حضور سه ماهه تیم موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در کیش اطلاعات ثبت و برنامه ریزی‌های لازم انجام خواهد شد.

جزیره کیش روز شنبه چهارم تیرماه شاهد وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری بود و این زلزله در طول جغرافیایی ۵۴.۳ و عرض جغرافیایی ۲۶.۵۲ در عمق ۲۲ کیلومتری زمین رخ داده که  این زمین لرزه در ۲۳کیلومتری بندر چارک ، ۲۵کیلومتری جزیره کیش و ۵۵کیلومتری جناج بستک به وقوع پیوست.

در جریان وقوع زمین لرزه ۳۱ نفر مصدوم شدند که طبق اعلام بیمارستان فوق تخصصی جزیره کیش مصدومیت تمامی آنها به علت ترس از زلزله و فرار از این اتفاق بوده است و یک تن از مصدومان نیز جان خود را از دست داد.

براساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران از ساعت  ۱۰ و ۲۵ دقیقه روز چهارشنبه ۲۵ خردادماه تا ساعت هشت صبح دوشنبه ششم تیرماه حدود ۱۱۰ بار زمین لرزه در نقاط مختلف هرمزگان از جمله چارک، کیش و پارسیان به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش، تعداد ۳۵ پس لرزه با بزرگای کوچکتر از سه، ۵۵ پس لرزه با بزرگای بین سه و چهار، ۱۶ زمین لرزه با بزرگای بین چهار و پنج و همچنین ۲ زمین لرزه با بزرگای بین ۵ و ۶ بوده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=25196
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.