• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

راهکارهای امام جمعه کیش برای کاهش اجاره مسکن

  • کد خبر : 24861
  • 18 اردیبهشت 1401 - 16:39
راهکارهای امام جمعه کیش برای کاهش اجاره مسکن

حجت الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن گلایه از بالارفتن اجاره مسکن، چند راهکار جهت کاهش اجاره‌ها در کیش ارائه داد.

به گزارش کیشوندنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده در خطبه‌های این هفته حل مشکلات اقتصادی و معیشتی را واجب و ضروری دانست و گفت: متأسفانه گرانی‌های رنج آوری از قبل داشتیم و امروز هم داریم، این گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی فشار زیادی به مردم آورده است.

وی در ادامه به چرایی افزایش نرخ برخی اقلام و افزایش فشار اقتصادی پرداخت و گفت: گرچه اقتصاد ما به مذاکرات برجامی گره نخورده اما متأسفانه به دلایل روانی حدود یک دهه است این تأثیر را می‌بینیم.

امام جمعه کیش حذف ارز ۴۲۰۰ را یکی دیگر از دلایل گرانی‌ای اخیر دانست و گفت: افزایش قیمت برخی اقلام دیگر نیز به جهت جنگ روسیه و اکراین است که برخی اقلام را در سراسر جهان افزایش داده است.

وی بیان داشت: حدود ۹ ما از روی کار آمدن دولت انقلابی می‌گذرد، باید تحلیل درست از واقعیت‌ها داشته باشیم، دولت انقلابی در شرایطی اداره اقتصاد را به‌دست گرفت که مؤلفه‌های کلان اقتصادی در شرایط نامطلوب بود.

حسن زاده ادامه داد: تورم بالای ۴۰درصد، میزان نقدینگی بالای ۴هزار میلیارد تومان و کسری حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بود، بدهی‌های کلان بانکی و فروش اوراق برای این دولت به ارث گذاشته شد.

وی گفت: اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم از میزان سرعت رشد نقدینگی کاسته شده، تورم تا حدودی کنترل شده، کسری بودجه کمتر شده است، فروش نفت افزایش یافته و در مجوع دولت در تلاش است تا متغیرهای کلان تأثیرگذار در کشور را کنترل کند.

امام جمعه کیش تأکید کرد: با همه این مسائل گرانی‌ها یک واقعیت است و قابل انکار نیست و انتظار داریم برای کنترل گرانی‌ها تلاش مضاعفی انجام شود.

وی در ادامه به بالا رفتن اجاره منازل مسکونی و غرفه‌های تجاری کیش پرداخت و گفت: باید حتما این شکل مدیریت و حل شود و در کیش می‌توانیم مشکلات معیشتی را با تدبیر حل کنیم.

حسن زاده مسئولین، افراد تأثیرگذار بر بازار و مالکان را کلید حل این مشکل عنوان کرد و گفت: مسئولین باید در حوزه مسکن و مسائل تجاری سیاست گذاری درستی انجام دهند، یکی از کارهایی که در همه ایران انجام شد مسئله مسکن ملی و مسکن مهر است، در تمام ایران مسکن مهر را ساختند به‌جز کیش، امروز هم خبری از مسکن ملی نیست، از مسئولان خواهش می‌کنم رایزنی کنید و مسکن ملی را در جزیره داشته باشیم.

وی افزود: ساخت و تولید منازل سازمانی در حد نیاز شهر است، روزی نیاز منازل سازمانی بیش از نیاز بود، اما امروز جمعیت افزایش یافته و نیاز به تولید مسکن بیشتر است.

امام جمعه کیش مدیریت منازل خالی را از دیگر وظایف مسئولان برای کنترل اجاره مسکن عنوان کرد و گفت: گفته می‌شود که بیش از ۲۰هزار خانه خالی در کیش داریم، باتدبیر و وضع قوانین داخلی این خانه‌ها باید وارد چرخه سکونت قرار بگیرند.

وی بیان داشت: مراجع تأثیرگذاردر قیمت باید منصفانه قیمت‌ها را اعلام کنند، به کسی ظلم نکند و سود خودشان را به ‌تنهایی در نظر نگیرند.

حسن زاده گفت: مالکان منازل و غرفه‌های تجاری انصاف را رعایت کنید، باید به یکدیگر رحم کنیم.

وی در پایان نداشتن بیمارستان و درمانگاه تأمین اجتماعی را از معضلات شهر دانست و گفت: میلیاردها تومان پول از مردم جزیره به سمت تأمین اجتماعی می‌رود اما تأمین اجتماعی درمانگاهی در کیش ندارد؛ باید به سرعت درمانگاهی را ایجاد کنند و مردم را از این همه اذیت در حوزه درمان نجات دهند.

انتهای پیام/ ۱۰۱۲

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=24861
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. مسکن اجتماعی و کم متراژ با کیفیت خوب و ارزان ب ساکنین جزیره واگذار کنن.ب اندازه زیاد در جزیره زمین خالی وجود داره .