• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

تلاش برای احیای درخت کهنسال لور مجموعه درخت سبز کیش

  • کد خبر : 24799
  • 04 اردیبهشت 1401 - 16:39

مرحله دوم احیای درخت کنسال لور جزیره کیش با حضور کارشناسان مجرب در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات کیش،  مراحل احیای درخت لور کهنسال جزیره کیش در مجموعه درخت سبز که در شمار جاذبه های گردشگری این منطقه است از اسفند آغاز شده و هم اکنون نیز در حال اجرا است.

بر اساس این گزارش با توجه به کاهش بارندگی و در نتیجه پائین آمدن سطح آب های زیر زمینی در سال های اخیر ، همچنین برهم خوردن بستر طبیعی و مسدود شدن آبراهه های سطحی که یکی از منابع اصلی تامین آب مورد نیاز درختان کهنسال و بومی جزیره است ، درخت لور مجموعه تفریحی درخت سبز تضعیف شده و در نهایت مورد هجوم آفات و بیماری ها قرار گرفته بود.

با توجه به دیر ظاهر شدن علائم مربوط به آفت و بیماری در اینگونه درختان و به دنبال آن عدم تشخیص به موقع بیماری و مبارزه با آن در سال های اخیر، وضعیت موجود این درختان از سال ۹۸  چندان مطلوب نبود و به همین دلیل و با توجه به ضرورت حفظ درختان لور، اواخر بهمن پارسال اساتید مجربی در این حوزه برای بررسی شرایط این درخت دعوت به همکاری شدند.

در نهایت از اوایل اسفند پارسال مرحله نخست احیاء و جلوگیری از خشکیدگی بیشتر درخت، با حضور کارشناسان مجرب آغاز و حذف شاخه های خشکیده و مریض جهت جلوگیری از انتقال آفت و بیماری به قسمت های سالم ، عملیات سمپاشی برای مبارزه با آفات و بیماری های درخت،کوددهی و محلول پاشی جهت تغذیه و کرتبندی به صورت رینگی اطراف درخت و آبیاری مستمر اجرا شد .

مرحله دوم تلاش برای احیاء درخت مذکور نیز در حال اجرا است تا درخت سبز کهنسال کیش در شرایط مناسب تری به حیات خود ادامه دهد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=24799
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.