• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

بهبود نسبی رعایت پروتکل های بهداشتی در جزیره کیش

  • کد خبر : 24759
  • 28 فروردین 1401 - 16:08
بهبود نسبی رعایت پروتکل های بهداشتی در جزیره کیش

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: با خروج مسافران از جزیره کیش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی بهبود نسبی پیدا کرده است.

به گزارش کیشوندنیوز، محمدرضا رضانیا بیان کرد: پس از خروج مسافران از جزیره کیش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی بهبود نسبی پیدا کرده است و انتظار می رود کیشوندان و مسافران نسبت به رعایت شیوه نامه ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به روند افزایش آمار مبتلایان به کرونا در نقاط مختلف کشور اضافه کرد: روند افزایش شیوع بیماری با توجه انجام سفر های نوروزی و رعایت نکردن شیوه نامه ها از سوی مردم قابل پیش بینی بوده و این افزایش تا ۲۰ روز آینده نیز محتمل است.
رییس مرکز توسعه توسعه سلامت جزیره کیش یادآور شد: با توجه به این پیش بینی ها تنها راهکار جلوگیری از پیک ها جدید شیوع ویروس و همچنین ممانعت از ابتلا به واریانت های BA۱ ، BA۲ و BA۳ سوش اومیکرون ، توسعه سطح واکسیناسیون علیه این یروس ضروری است.
وی افزود: با وجود اینکه هم اکنون سطح ایمنی در جزیره کیش در سطح بالایی قرار دارد اما تنها ۶۳ درصد بالای ۱۸ سال، ۸۵ درصد در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و ۳۰ درصد پنج تا ۱۲ سال واکسن مورد نیاز خود را دریافت کرده اند.
رضانیا افزود: انتظار می رود کیشوندان برای ارتقای سطح سلامت در جزیره و جلوگیری از ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا جهت تزریق واکسن به مرکز تجمیعی واکسیناسیون واقع در تالار شهر کیش مراجعه کنند.
وی در خصوص وضعیت بیماری در جزیره کیش نیز گفت: هم اکنون بیمار بستری در بیمارستان فوق تخصصی جزیره کیش وجود ندارد.
تا کنون بیش از ۱۴۲ هزار دَز واکسن در این جزیره شامل ۵۹ هزار دُز در مرحله اول، ۵۳ هزار دُز در مرحله دوم و ۳۰ هزار دَز در مرحله اول تزریق شده است؛ جمعیت ساکن و بومی کیشبر اساس برنامه واکسیناسیون عمومی حدود ۴۹ هزار نفر پیش بینی شده که به علت جمعیت شناور جزیره دُزهای اول و دوم حدود   ۱۲۰ درصد (۱.۲ برابر) جمعیت تزریق شده است.
جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=24759
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.