• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

مساجد کیش برای استفاده گردشگران نوروزی آماده سازی شود

  • کد خبر : 24506
  • 21 اسفند 1400 - 23:08
مساجد کیش برای استفاده گردشگران نوروزی آماده سازی شود

امام جمعه کیش گفت: مساجد برای استفاده گردشگران آماده سازی کامل شود و به‌صورت شبانه‌روزی در دسترس قرار بگیرند.

به گزارش کیشوندنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احدم حسن‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کیش با تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: ایشان امام‌زاده والامقامی است که بیشترین شباهت‌های ظاهری و اخلاقی به پیامبر را دارد، یک الگوی خوب و مناسب برای سبک زندگی اسلامی برای جوانان است.

وی با اشاره به اینکه زیست توحیدی چیزی جز متن آموزه‌های دینی نیست، توصیه‌ای به مدیران داشت و افزود: مدیران باید توجه بیشتری به جوانان جزیره داشته و آنها را در اولویت به‌کارگیری قرار دهند و برای به‌کارگیری نیروها حتما یکی از مهمترین شاخصه‌ها را شاخصه بومی و ساکن جزیره قرار دهند، تا جوانان مجبور به ترک جزیره نشوند.

امام جمعه کیش با توجه به فرا رسیدن روز بزرگداشت شهدا اظهار داشت: یکی از نیازهای اساسی کشور زنده نگه داشتن نام شهداست، حداقل کار نامگذاری شهدا بر کوچه و خیابان‌هاست، باید تلاش کرد که فرهنگ شهید و شهادت در‌جامعه نهادینه شود.

وی ادامه داد: فرهنگ شهادت یعنی تلاش کردن با سرمایه‌گذاری از خود، برای اهداف بلند مدت، اهدافی که مشترک بین مردم هست، این فرهنگ باید در‌جامعه نهادینه شود.

حسن زاده گفت: در ماه شعبان از صلوات و دعا غفلت نکنیم، کسی که منرلت این ماه را درک کند، قطعاً احساس غربت و تنهایی و کمبود عاطفه نمی‌کند، جشن‌های نیمه شعبان را خیلی باشکوه برگزار کنید و باید عرض ارادت خود را به امام زمان نشان دهیم.

وی در ادامه با اشاره به تغییرات مدیریتی ضمن تبریک به مدیریت جدید منطقه آزاد کیش اظهار داشت: در آستانه نوروز هستیم و باید مدیران با تمام توان و نیرو شهر را برای میزبانی از گردشگران نوروزی آماده کنند، حتما ستاد نوروزی فعال شود و بودجه کامل نوروزی ابلاغ شود.

خطیب نماز جمعه کیش ادامه داد: ذخیره سازی کامل مواد غذایی و سایر مواد لازم از جمله آب، سوخت و … در دستور کار باشد، به پیوست‌های فرهنگی‌و اجتماعی در همه برنامه‌های نوروزی توجه بشود.

وی بیان داشت: در این دوره جدید دولت انقلابی، در همان ورودی جزیره چه فرودگاه و چه بندرگاه، مردم باید احساس کنند که وارد یک قطعه از ایران اسلامی‌ شده‌اند.

حسن زاده گفت: مساجد برای استفاده گردشگران آماده سازی کامل شود و به‌صورت شبانه‌روزی در دسترس قرار بگیرند.

وی عدم ثبات مدیریت جزیره را ناپسند دانست و اظهار داشت: بارها تذکر دادیم که هرچه سریع‌تر تکلیف مدیریت جزیره به ثبات برسد، وضعیت چند ماهه اخبر باعث نگرانی مردم شده است و باید شهر را به ثبات رساند.

امام جمعه کیش با عنوان اینکه هیچ وقت در مصادیق مدیریت وارد نمی‌شویم، به ذکر برخی از معیارهای اصلی در تعیین مدیرعامل جدید اشاره کرد و گفت: مدیرعامل منطقه آزاد کیش باید توان بالای مدیریتی در سطح ملی باشد، مدیر را بر اساس برنامه محوری انتخاب کنند، از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های جزیره شناخت کامل داشته باشد و کسی را انتخاب کنیم که جزیره باز دچار بی‌ثباتی نشود و معتقد به استفاده حداکثری از مدیران بومی باشد.

وی افزود: مدیریت پروازی نمی‌تواند برای جزیره کیش مفید باشد، مدیر باید ساکن جزیره باشد و در کنار مردم زندگی کند، معتقد به کار‌جهادی و پرهیز از اشرافیگری باشد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=24506
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.