• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

تذکر حجت‌الاسلام حسن زاده به مدیران غائب در نماز جمعه/ نمایشگاه‌های باعظمت، باشکوه‌تر برگزار شوند/ کشورهای منطقه از حمله به اوکراین درس بگیرند

  • کد خبر : 24373
  • 07 اسفند 1400 - 8:53
تذکر حجت‌الاسلام حسن زاده به مدیران غائب در نماز جمعه/ نمایشگاه‌های باعظمت، باشکوه‌تر برگزار شوند/ کشورهای منطقه از حمله به اوکراین درس بگیرند

امام جمعه کیش گفت: برخی مسئولان گاهی اوقات در نماز جمعه‌ها دیده نمی‌شوند، مگر می‌شود انسان مسئول نظام اسلامی باشد و در نماز جمعه‌ای که وصل به حکومت است حضور نداشته باشد، باید تمام جلسات کاری هنگام نماز جمعه تعطیل باشد.

به گزارش کیشوندنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه  فرارسیدن ۲۷ رجب عید مبعث و جشن آغاز نبوت پیامبر(ص) را تبریک گفت و عنوان کرد: خداوند متعال دارای سنت‌های لایتغیر است، یکی از این سنت‌ها این است که وقتی جامعه به اوج نکبت و جهل خود برسد حتما در آستانه یک بعثت الهی خواهد رسید، این موضوع در رابطه با بعثت انبیای گذشته به‌خوبی دیده می‌شود و هرجا بعثتی اتفاق می‌افتد قطعاً قبل از آن جاهلیتی در جامعه بوده که به اوج خودش رسیده است.

وی افزود: بر اساس آموزه‌های قرآنی جاهلیت در چهار زمینه افکار، قوانین، سبک زندگی و ارتباطات رخ می‌دهد و در عصر حاضر نیز این چهار مرحله حیات جاهلی را در فرهنگ غربی مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه کیش ادامه داد: طبق سنت الهی جهان در آستانه ظهور منجی عالم بشریت است و ما منتظر مردی بزرگ هستیم که تشریف بیاورد و در مقابل جاهلیت بایستد.

حسن زاده در ادامه مباحثی پیرامون برگزاری نمایشگاه صنعت پتروشیمی در کیش پرداخت و گفت: از برگزار کنندگان این نمایشگاه تقدیر و تشکر دارم، حضور شرکت‌ها گسترده بود و از نکات بسیار خوب نمایشگاه حضور به‌شکل زنجیره کامل بود و تولید کننده، قطعه ساز و بانک‌ها در این نمایشگاه حاضر بودند.

وی گفت: توجه به پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی از نکات ضروری در همه مسائل و رویدادهاست، نمایشگاه خوبی برگزار شد اما نگاه فرهنگی و اجتماعی در این نمایشگاه کمرنگ بود، می‌توانست یک ایستگاه مطالعه کتاب یا غرفه اختصاصی محصولات جزیره در نمایشگاه باشد و جزیره کیش به شرکت‌ کنندگان معرفی شود.

خطیب نماز جمعه کیش از کمرنگ بودن حضور شرکت‌های موجود در جزیره در این نمایشگاه انتقاد کرد و گفت: معتقدیم هر نمایشگاهی که برگزار می‌شود باید شرکت‌های مستقر در جزیره در آن حضور چشمگیر داشته باشند.

وی دیده شدن نمایشگاه و برگزاری قوی را از موارد ضروری این نوع نمایشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: نمایشگاه‌های با عظمت باید با شکوه‌تر برگزار شوند و افتتاحیه و اختتامیه قوی داشته باشند، رسانه‌ها هم پای کار بیایند و گزارش‌های متعدد و متنوع تهیه شود و به همه ایران این اخبار مخابره شود که چنین نمایشگاهی در کیش برگزار شده است.

حسن زاده بیان داشت: نمایشگاه باید خروجی داشته باشد و به انعقاد قراردادهای مهم تجاری صنعتی ختم شود.

وی اظهار داشت: کارگران خدمات ارزنده‌ای به شهر ارائه می‌دهند و بارها از کارگران تقدیرکردیم، قشر کارگر ضعیف‌ترین قشر جامعه است، شایسته نیست بی‌توجهی قرار بگیرند و توقع داریم به امور آنها رسیدگی شود، به‌نظر می‌رسد تشکیل تعاونی کارگری راه‌حلی دائمی برای رفع مشکلات آنها باشد و با تشکیل تعاونی واسطه‌ها حذف می شوند.

امام جمعه کیش گفت: قبل از کرونا میز خدمت در مصلی برقرار بود که با کمک مسئولان محترم، پیشنهاد می‌کنم بعد از نوروز میز خدمت راه‌اندازی شود، همین که مردم از نزدیک مسئولان را می‌بینند باعث دلگرمی آنها می‌شود.

وی در ادامه تذکری به عدم حضور برخی مسئولان در نماز جمعه داشت و گفت: بسیاری از مسئولان جزیره در نماز جمعه حضور دارند و انصافاً شاهد حضور مسئولین انقلابی و پای کار در کیش هستیم، اما برخی از عزیزان گاهی اوقات در نماز جمعه‌ها دیده نمی‌شوند، مگر می‌شود انسان مسئول نظام اسلامی باشد و در نماز جمعه‌ای که وصل به حکومت است حضور نداشته باشد، باید تمام جلسات کاری هنگام نماز جمعه تعطیل باشد و حضور مسئولین در نماز جمعه چشمگیر باشد.

حسن زاده در رابطه با حمله روسیه به اوکراین گفت: معتقدیم که جنگ تنها راه حل نیست و باید مسائل از طریق گفتگو حل بشود، کشورهای منطقه باید از حمله به اوکراین درس بگیرند و در اعتماد به آمریکا تجدید نظر کنند، چیزی که برای یک کشور امنیت‌آور است تکیه بر توان داخلی و ملت‌هاست.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=24373
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.