• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

آلودگی محیط زیست و استهلاک بالا نتیجه استفاده از گازوئیل برای سوخت نیروگاه

  • کد خبر : 24341
  • 27 بهمن 1400 - 20:46
آلودگی محیط زیست و استهلاک بالا نتیجه استفاده از گازوئیل برای سوخت نیروگاه

معاون تولید برق شرکت آب و برق کیش از انجام تعمیرات اساسی واحدهای نیروگاهی این شرکت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب وبرق کیش، معاون تولید برق شرکت آب و برق کیش از انجام تعمیرات اساسی(اورهال) یکی از واحدهای نیروگاهی این شرکت خبر داد و افزود: در حال حاضر ۸ واحد نیروگاهی در شرکت آب و برق کیش نصب است و تعمیرات اساسی برای هر واحد هر سه سال یک بار انجام می‌شود.

وی با عنوان اینکه تعمیرات اساسی توربین‌های گازی بر اساس دستور العمل سازنده انجام می‌شود، اظهار داشت: هر سال از خرداد تا اواخر مهرماه با توجه به شدت گرما در جزیره هر ۸ واحد در مدار است و معمولاً اورهال واحدها در زمان کم باری و از آبان تا اواخر اسفند انجام می‌شود تا بتوانیم در تابستان برق پایداری را برای کیشوندان و گردشگران تأمین کنیم.

مهندس مهدی توسل بیان داشت: در اورهال واحدها تجهیزات جانبی به‌طور کامل بازدید و سرویس می‌شوند، قطعات اصلی و با ارزش توربین که در مسیر گاز داغ و در مقابل تنش‌های مکانیکی و حرارتی خیلی بالایی قرار دارند تعویض می‌شوند، دیگر قسمت‌های واحد بر اساس شرایط دستورالعمل‌های موجود نیز تعویض و یا سرویس می‌شوند.

وی به معضلات استفاده از سوخت گازوئیل برای واحدهای توربین گازی اشاره کرد و گفت: سوخت اصلی این واحدها گاز است و وقتی از گاز برای سوخت در توربین‌ها استفاده می‌شود، ساعت کارکرد از لحاظ زمانی طولانی‌تر است و دیرتر نیاز به تعمیرات اساسی پیدا می‌کنند.

معاون تولید برق افزود: چون گاز کافی به شرکت داده نمی‌شود، مجبوریم برای تأمین برق کیشوندان از گازوئیل استفاده کنیم که به‌شدت عمر قطعات نیروگاهی را کاهش می‌دهد و نیز گازوئیل آلایندگی بیشتری نسبت به گاز دارد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر سوخت واحدها از دو منبع تأمین می‌شود، یکی خط لوله‌ گاز که از جزیره سیری می‌آید که حجم آن کم است و حداکثر نیاز ۲ واحد نیروگاهی را برطرف می‌کند و دیگری سوخت گازوئیل از طریق کشتی از پالایشگاه بندرعباس وارد می‌شود که برای ۶ واحد از آن استفاده می‌شود.

توسل اظهار داشت: در ۵ الی ۶ ماه ایام گرم سال به‌طور میانگین روزانه یک میلیون لیتر مصرف گازوئیل داریم که برخلاف تمام نیروگاه‌های کشور که سوخت در محل نیروگاه به آنها تحویل داده می‌شود، وظیفه تحویل گرفتن و انتقال سوخت از پالایشگاه بندرعباس به کیش بر عهده و با هزینه شرکت آب و برق کیش صورت می‌گیرد.

وی گفت: در حال حاضر یک خط لوله گاز از بندر گرزه به کیش انتقال داده شده که مسئولان قول مساعد داده‌اند تا فروردین ماه این گاز وارد نیروگاه شود و بعد از آن مصرف گازوئیل در نیروگاه قطع می‌شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=24341
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.