• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

گروه های مختلف هنری کیش از پتانسیل بالایی برخوردارند

  • کد خبر : 2402
  • 07 دی 1395 - 20:47
گروه های مختلف هنری کیش از پتانسیل بالایی برخوردارند

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: امروز هنرمندان کیش به درجه ای از توانمندی رسیده اند که می توانیم گروه های هنری جزیره را به شهرهای دیگر اعزام کنیم

به گزارش کیشوندنسوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ابراهیم رضوانی با اشاره به لزوم حمایت از هنرمندان جزیره کیش در بخش های مختلف گفت: ما در بخش ادبیات کلاس ها و محفل های ادبی را داریم که در مقایسه با سه سال پیش بسیار خوب پیشرفت داشته اند ضمن اینکه در این راستا پیوسته اساتید حوزه ادبیات به کیش سفر می کنند و به نقد آثار هنرمندان کیش می پردازند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا باز هم روند نقد آثار ملی در کیش انجام می شود گفت: بنای کار ما بر این که از قلم به دستان و هنرمندان جزیره حمایت کنیم و فعالیت های آنان را ارتقاء دهیم لذا از اساتید برای نقد آثار کیشوندان بهره می بریم اما اینکه اثر و نقاد هر دو از سرزمین اصلی باشد دردی را از ما دوا نمی کند لذا اگر ما بودجه را صرف این بخش ها کنیم جای خالی برای هنرمندان داخلی می ماند.

وی با اشاره به خود کفایی کیش در راستای گروه های هنری گفت: در گذشته گروه های مختلفی در حوزه تئاتر، تواشیح، سرود و… وارد کیش می شدند اما ما امروز تمرکز را بر حمایت از هنرمندان داخلی و قدرت بخشیدن به آنها گذاشته ایم و به هیچ وجه در بخش های فرهنگی و هنری از شهرهای دیگر گروه به کیش نمی آوریم و این روال را به طور کلی در جزیره منسوخ کرده ایم که بخواهیم پیوسته گروه های مختلف بیاوریم زیرا قرار نیست ما وارد کننده باشیم بلکه قرار است خودمان تولید کننده باشیم لذا سال آینده می توانیم در عرصه های موسیقی و … گروه به شهرهای دیگر اعزام کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد از فعالیت ۲ گروه موسیقی به شکل حرفه ای در کیش خبر داد و افزود: بالغ بر دو گروه برجسته در حوزه موسیقی کیش رشد کرده اند که بازخورد بسیار خوبی را در جزیره داشته اند. گروه ارکستر کرال از جمله این گروه هاست که امسال برای نخستین بار در ۱۶ آذر با یک ترکیب ۲۵ نفره، اجرای رسمی داشتند.

رضوانی ادامه داد: دیگر گروه موسیقی فعال «مهر کیش» است که یک گروه سنتی و زیباست زیرا تاکید ما بر موسیقی سنتی است.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه کار پاپ بیشتر و فراوانتری در جزیره و کشور تهیه واجرا می شود لذا ما قصد ندایم که به صورت افراطی در یک حوزه حرکت کنیم و از یک حوزه غافل شویم ضمن اینکه موسیقی سنتی طرفداران خود را در جزیره دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: بسیاری از افراد به خصوص در ساحل دوست دارند یک برنامه آرام را شاهد باشند و از محیط لذت ببرند. ما در نوروز ۹۵ از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین در ساحل مرجان برنامه موسیقی سنتی داشتیم. بسیاری باور نمی کردند که موسیقی سنتی تا این حد در جزیره طالب داشته باشد اما استقبال بسیار خوبی از برنامه ها شد لذا امسال نیز برنامه هایی با کارهای جدید و به صورت داخلی خواهیم داشت.

رضوانی تاکید کرد: افتخار ما این است که در همه گروه های هنری در حال خودکفایی هستیم و می توانیم به شهرهای دیگر نیرو اعزام کنیم البته این بدان معنا نیست که دور جزیره را دیوار می کشیم. قطعا برای تدریس در درجه های خاص، گرفتن مشورت و ارتقاء افراد از هنرمندان شاخص ملی استفاده می کنیم در اجراء به افراد فضا و میدان می دهیم تا قوی شوند اما در بخش تئوریک منعی در این عرصه نداریم و از اساتید ملی برای آموزش به هنرمندان کیش  بهره می بریم.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2402
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.