• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

آخرین جزئیات از ساخت مسکن استیجاری در کیش/ واگذاری قطعی وجود ندارد

  • کد خبر : 23933
  • 15 دی 1400 - 21:16
آخرین جزئیات از ساخت مسکن استیجاری در کیش/ واگذاری قطعی وجود ندارد

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این منازل به عنوان سرمایه در اختیار بخش‌های کارآفرینی و تجار و کسبه قرار خواهد گرفت تا بتوانند حداقل نیازهای مسکن پرسنلی خود را تامین کنند.

به گزارش کیشوندنیوز، سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، مشکلات مسکن را باعث عدم استقبال نیروی ماهر و متخصص برای فعالیت در کیش و درنتیجه افت کیفیت در آن حوزه عنوان کرد و گفت: کارفرما ناچار می‌شود کار را به نیرویی در سطح پایین‌تر از مهارت و تخصص، اما راضی به حقوق‌های جاری بسپارد و این امر باعث کاهش کیفیت خدمات ارائه‌شده در تمام حوزه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به ورود طرح مسکن استیجاری به فاز جدی اجرایی، افزود: زمین این طرح مشخص و جانمایی، و شرکت سرمایه‌گذاری نیز موظف شده است تا پیرو دستور مشاور رئیس‌جمهور در مناطق آزاد کشور و و پیگیری سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش به سرعت به نتیجه برسد.

همتی مدیریت بازارها را ملزم به نیازسنجی در این حوزه کرد و گفت: تعداد واحدهای موردنیاز متاهلی و مجردی هر بازار باید مشخص شود تا سازمان با نرخ‌های تخفیفی و یارانه‌ی در نظر گرفته‌شده مانند زمین و پروانه‌ی رایگان، زمین را در اختیار حوزه‌های مختلف بگذارد.

وی تاکید کرد: این منازل به عنوان سرمایه در اختیار بخش‌های کارآفرینی و تجار و کسبه قرار خواهد گرفت تا بتوانند حداقل نیازهای مسکن پرسنلی خود را تامین کنند.

همتی با تاکید بر این‌که واگذاری قطعی در این حوزه وجود نخواهد داشت، متغیر بودن جمعیت کار جزیره را علت این امر عنوان کرد و افزود: تامین نیاز مسکن نیروهای کار، مزیتی برای کارفرمایان و باعث ارتقای سطح کیفی نیروهای کار خواهد شد.

وی با اشاره به طراحی این فاز توسط شرکت سرمایه‌گذاری ادامه داد: از سازه‌هایی با سرعت بالا استفاده می‌شود، و مواردی چون طراحی، ساخت، زیباسازی، فضای سبز، سرانه‌های فرهنگی و فضای سبز و مانند آن در این برنامه در نظر گرفته شده است تا با جانمایی مناسبی که در مرکز شهر دارد مورد استفاده‌ی اکثریت اقشار مردم قرار بگیرد.

همتی با بیان این مطلب که این۲۰هکتار زمین می‌توانست درآمدزایی خوبی برای سازمان در بر داشته باشد، گفت: قصد سازمان آن بود که این یارانه سازمان برای رونق تجارت و اقتصاد جزیره و رفع دغدغه‌ی فعالین اقتصادی صرف شود و به توسعه‌ی اقتصاد بیانجامد.

وی با اشاره‌ به اضافه شدن تعداد بسیار زیادی واحد مسکونی به سرانه کیش با این طرح، گفت: بدین‌طریق نگاه به جمعیت، از کمی به کیفی تغییر خواهد کرد و با تسهیل شرایط زندگی برای نیروی کار، مراجعه برای کار نیز افزایش خواهد یافت و کارفرما از امکان انتخاب نیروهای بهتری برخوردار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=23933
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.