• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

مراقب تهیه دو قلوی کارت بانکی خود باشید

  • کد خبر : 23920
  • 13 دی 1400 - 13:14
مراقب تهیه دو قلوی کارت بانکی خود باشید

رئیس پلیس فتا کیش در خصوص کپی شدن اطلاعات کارت بانکی در خرید های حضوری با استفاده از اسکیمر مطالبی ارائه نمود.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا ؛ سرهنگ “محمدرضا رضایی”  رئیس پلیس فتا کیش خبر داد: اگر در هنگام خرید حضوری مراقب نباشید کلاهبرداران اطلاعات کارت بانکی شمار را کپی و مانند آن را ایجاد و خرید انجام می دهند.

رئیس پلیس فتا کیش تشریح کرد:  یکی از راه های برداشت غیر مجاز از حساب ها, استفاده مجرمین از دستگاهی به نام اسکیمر است،همانطور که از نام این دستگاه پیداست زمانی که کارت بانکی در این دستگاه کشیده می شود اطلاعات را ذخیره و سپس امکان صدور کارتی مشابه را فراهم می نماید.

این مقام انتظامی افزود: کیشوندان و مسافرین باید مراقب باشند هنگام خرید حضوری کارت بانکی آنها کپی و شبیه سازی نگردد. برای این کار بهتر است افراد خود کارتشان را در دستگاه کارت خوان کشیده و رمز را حتما خودشان وارد نمایند.

رضایی گفت: با توجه به مسافر خیز بودن جزیره کیش , مجرمین تمایل بیشتری به ارتکاب جرم با استفاده از  اسکیمر در جزیره دارند؛ به صورتی که وقتی مدتی پیش کلاهبرداری که در زمینه ارز دیجیتال از چندین نفر در یکی از استان ها کلاهبرداری کرده بود در کیش دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا کیش بیان داشت : از متهم یک دستگاه اسکیمرکشف و ضبط شد که خوشبختانه وی با توجه به اقدام به موقع کارشناسان این پلیس موفق به استفاده از آن در کیش نشده بود.

سرهنگ رضایی اظهار داشت: کیشوندان و مسافرین می توانند موارد مشکوک را در این خصوص با شماره تلفن ۱۱۰ یا ۲۱۸۳۶۶۷۴ و ۲۱۸۳۶۶۷۵ اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=23920
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.