• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

فضای آموزشی کیش حتی پایین‌تر از سیستان‌و‌بلوچستان

  • کد خبر : 23883
  • 08 دی 1400 - 18:38
فضای آموزشی کیش حتی پایین‌تر از سیستان‌و‌بلوچستان

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: فضای آموزشی کیش بسیار پایین و حتی کمتر از سیستان و بلوچستان است و تلاش می‌کنیم با تامین هزینه‌ها و سرعت دادن به کار‌ها مدارس نیمه کاره تکمیل شوند.

به گزارش کیشوندنیوز، سعید پورزادی سرپرست معاونت عمرانی منطقه آزاد کیش در حاشیه بازدید از روند ساخت مدرسه در جزیره گفت: پروژه مدرسه ۱۸ کلاسه دخترانه که طرحی ویژه بوده و نمونه آن در منطقه صدف واقع شده یکی از مدارس استاندارد به شمار می رود و در کشور از این مدارس کمتر به چشم می خورد که دارای ویژگی حیاط مرکزی، ۱۸ کلاسه در حد یک دانشگاه علمی کاربردی ساخته شده است.

پورزادی عنوان کرد: این طرح در دست حوزه عمرانی قرار گرفت و مدرسه ۱۸ کلاسه با مبلغ ۱۲ میلیارد تومان توسط سرمایه گذار با سازمان منطقه آزاد تهاتر شد.

وی بیان داشت: فضای آموزشی کیش بسیار پایین و حتی کمتر از سیستان و بلوچستان است بنابراین باید این مدارس برای سال ۱۴۰۱ تکمیل و آماده شوند که کار دشواری است، اما تلاش می‌کنیم با تامین هزینه‌ها و سرعت دادن به کار‌ها این مدارس تکمیل شوند.

سرپرست معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این موضوع که هریک از حوزه های عمرانی و اقتصادی وظایفی را بر عهده داشتند تصریح کرد: حوزه اقتصادی مسوولیت نهایی کردن نقشه ها در حوزه شهرسازی و ارائه مجوزها را بر عهده داشت و در مقابل سرمایه گذار این طرح متعهد شد تا باهزینه عنوان شده طرح را ساخته و بنا به اعلام سازمان منطقه آزاد کیش این طرح باید تا مهر ۱۴۰۰تحویل داده می شد و با پیگیری های لازم از سوی سازمان این طرح تا آذر ۹۹ پیشرفت لازم را انجام داده بود.

وی ادامه داد: پس از توافقات و کمیسیونها و مشکلات پیش آمده و به دلیل عدم اخذ مجوز توسط سرمایه گذار طرح متوقف باقی مانده است،از این نقطه به بعد با توجه به نقشه هایی که در دست داریم همچنین برآوردهایی که انجام می شود، این طرح را ادامه داده و به پایان می رسانیم و این مدرسه باید برای سال ۱۴۰۱ آماده باشد.

سرپرست معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با وجود توسعه های فراوان طی سالهای اخیر درکیش متاسفانه افزایش فضای آموزشی وجود نداشته است.

پورزادی تصریح کرد: با افزایش ۵۰ کلاس به فضای آموزشی جزیره، سرانه آموزشی از استان کمی بالاتر می رود، با توجه به این موضوع، ۵ کلاس به مدرسه فکوری واقع در پایگاه هوایی کیش اضافه شده و ۲ میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان صرف هزینه ایمن سازی مدارس شد. وی افزود: با وجود یک مدرسه ۱۸ کلاسه در پایگاه هوایی، ۱۸ کلاسه میدان آرین و ۹ کلاسه خیرین به نام حجت الاسلام سیدین شهید سلامت و یک مدرسه ۵ کلاسه می توانیم سرانه خود را به ۵۰ کلاس رسانده و یک قدم از استان فراتر باشیم.

وی ادامه داد: زمین ها شناسایی شده و با سرمایه گذار و خیرین وارد تعاملات انجام می شود، همچنین کلنگ یک مدرسه هم به زمین زده شد که با وجود انجام تمام فرآیندها و انجام ساخت آن از سال گذشته فعالیتی صورت نپذیرفت و سازمان بلافاصله طی نامه ای به شرکت عمران، آب و خدمات کیش درخواست مناقصه و کمیسیون داد تا برای ایام دهه فجر و ۱۲ فروردین این مجموعه فعالیت خود را آغاز کند.

پورزادی در خصوص مدرسه ۹ کلاسه گفت: آبان سال گذشته زمین این مدرسه توسط سازمان منطقه آزاد کیش به این طرح اختصاص داده شد و مدرسه توسط خیرین و با تولیت امام جمعه در حال ساخت است.

سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان با بیان اینکه حوزه معاونت عمرانی نظارت عالیه خود را بر کیفیت این طرح دارد گفت: از ابتدای آذر سال گذشته مراحل ساخت این مدرسه آغاز و نقشه های آن طراحی و توسط حوزه عمرانی تایید شده است .

وی اظهار کرد: با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و خیرین این طرح تا سال ۱۴۰۱ به طور کامل آماده بهره برداری خواهد بود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=23883
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.