• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

فرار معلمان از کار کردن در کیش/ با التماس هم کسی نمی ماند/ ۴۸ دانش آموز در یک کلاس تعجب دارد!

  • کد خبر : 23843
  • 05 دی 1400 - 18:30
فرار معلمان از کار کردن در کیش/ با التماس هم کسی نمی ماند/  ۴۸ دانش آموز در یک کلاس تعجب دارد!

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: در گذشته سختگیری‌هایی برای ورود معلمان به جزیره انجام می‌شد اما امروز و در شهریور امسال با التماس هم کسی در کیش نمی‌ماند و حتی متقاضیان انتقال به کیش هم به شدت کاهش یافته است.

به گزارش کیشوندنیوز، به‌دلیلی گرانی مسکن و بالا بودن هزینه زندگی در کیش و درآمد یکسان معلمان با مدارس سرزمین اصلی، معلمان حاضر به حضور در کیش برای فعالیت نیستند و از این لحاظ کیش دچار یک چالش بسیار جدی است.

نبود زیرساخت‌های کافی نیز یکی دیگر از معضلات آموزشی در این جزیره است، در آخرین آمار ارائه شده در رابطه با وضعیت آموزش و پرورش در جزیره کیش قابل تأمل است و جای نگرانی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در این رابطه گفت: دو سال گذشته اعلام شد نیروی خرید خدمات تنها در مناطق صعب العبور باید به کار گیری شود، اما در کیش که قرار بود منطقه نمونه و پایلوت در خاورمیانه باشد نیرو برای خدمت حتی خرید خدمات وجود ندارد.

وی بابیان اینکه کمبود نیرو در جزیره کیش به حدی است که با جذب نیرو به شکل خرید خدمات هم برطرف نمی شود، گفت: با این همه کمبود اجازه جذب نیز صادر نشده است.

بیت اللهی یادآورشد: در گذشته سختگیری‌هایی برای ورود معلمان به جزیره انجام می‌شد اما امروز و در شهریور امسال با التماس هم کسی در کیش نمی‌ماند و حتی متقاضیان انتقال به کیش هم به شدت کاهش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش سالیان بسیاری است در کیش برگزار نشده است و باید با حضور معاون وزیر برگزار شود، گفت: از هشت سال قبل تا الان حدود ۱۱۰ درصد در حوزه مدارس دولتی تعداد دانش آموز افزایش یافته است اما در زمینه توسعه فضا صفر درصد.

وی گفت: ۴۸ دانش آموز در یک کلاس در جزیره کیش جای تعجب است و در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیست.

پرویزحیدری راد رئیس آموزش و پرورش کیش نیز در این رابطه گفت: در کنار برج‌های مجلل و سر به فلک کشیده، آموزش و پرورش و معلمان جزیره دیده نمی‌شوند و از سال ۹۲ که ۲۰ مدرسه با نزدیک به پنج هزار دانش آموز وجود داشت هم اکنون پس از هشت سال نزدیک به ۱۰ هزار دانش آموز با همان تعداد مدارس و زیرساخت‌ها را داریم.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۴۷۳ نیروی شاغل در آموزش و پرورش کیش داریم گفت: ۲۰۰ بازنشسته و ۱۸۰ معلم غیر انتفاعی در جزیره کیش مشغول به کار هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: جزیره کیش طبق دستورالعمل توسعه سنواتی وزارت آموزش و پرورش ۲۱۲ نیرو در حوزه آموزش و پرورش کمبود دارد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=23843
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.