• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

خودروهای بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات شدند

  • کد خبر : 23719
  • 23 آذر 1400 - 23:18
خودروهای بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات شدند

طبق لایحه بودجه ۱۴۰۱، سال آینده خودروهای بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات شدند.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از مهر، طبق بند ر تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۱، سال آینده مجموع ارزش انواع خودروی سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکین اعم از اشخاص حقیقی (خود و فرزندان کمتر از هجده سال و محجور تحت تکفل) و حقوقی بیش از ده میلیارد (۱۰۰۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال مشمول مالیات سالانه خودرو به شرح زیر هستند.

۱- تا مبلغ پانزده میلیارد (۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال نسبت به مازاد ده میلیارد (۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰) ریال یک درصد (۱٪)

٢- تا مبلغ سی میلیارد (۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال نسبت به مازاد پانزده میلیارد (۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال دو درصد (۲٪)

۳- تا مبلغ چهل و پنج میلیارد (۴۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال نسبت به مازاد سی میلیارد (۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال سه درصد (۳٪)

۴- نسبت به مازاد چهل و پنج میلیارد (۴۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال چهار درصد (۴) مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز انواع خودرو با توجه به تاریخ ساخت یا واردات آن است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تا پایان سال ۱۴۰۰ تعیین و اعلام شده است. مأخذ مزبور برای انواع خودرو که بعد از اعلام سازمان تولید یا وارد می‌شوند، بلافاصله پس از تولید یا واردات آن توسط سازمان مزبور تعیین و اعلام خواهد شد.

سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است نسبت به تعیین دارایی‌های مشمول و ارزش آنها حداکثر تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۱ اقدام کند و مراتب را به نحو مقتضی به اطلاع اشخاص مشمول برساند. کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از هجده سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۱ پرداخت نمایند. ثبت نقل و انتقال خودروهایی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع گردیده است قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است.

متخلفین از حکم این بند در پرداخت مالیات متعلقه مسؤولیت تضامنی دارند.

آئین نامه اجرایی این بند توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه می‌شود و حداکثر تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۱ به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=23719
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.