• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و شورای عالی مناطق آزاد

  • کد خبر : 23702
  • 23 آذر 1400 - 22:47
امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و شورای عالی مناطق آزاد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تجاری گفت: جام‌ جهانی قطر رویداد بزرگ اقتصادی و ورزشی است که می‌بایست کشور ما بیشترین بهره را از آن ببرد.

به گزارش کیشوندنیوز، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و وزارت ورزش و جوانان امروز (شنبه) با حضور «سعید محمد» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و «سید حمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان، در محل وزارت ورزش برگزار شد.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در این مراسم گفت: ما به مناطق آزاد فقط به عنوان یک مبحث اقتصادی نگاه نمی‌کنیم، بلکه قصد داریم در خصوص مسائل فرهنگی، اجتماعی و گردشگری نیز پیشتاز و سرآمد باشیم.

سعید محمد افزود: ظرفیت‌های خوبی در مناطق آزاد کشور وجود دارد و ما در حال راه‌اندازی آنها هستیم. با توجه به ظرفیت بالای مناطق آزاد در استان‌های مرزی و ارتباطی که با سایر کشورهای همسایه دارند، قصد داریم دیپلماسی ورزش را در ذیل مباحث دیپلماسی اقتصادی مناطق آزاد، پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های موجود در مناطق آزاد برای همه بخش های کشور استفاده شود، گفت: از ورود وزارت ورزش و جوانان در بخش‌های مختلف مناطق آزاد استقبال می‌کنیم. چرا که پلی برای ارتباط بیشتر با ورزش و جامعه جوانان است. از امکانات و ملزوماتی که در مناطق آزاد داریم، باید حداکثر استفاده را ببریم تا بتوانیم از اعتلای ورزش حمایت کنیم.

مشاور رییس جمهور اظهار داشت: به همین دلیل قبل از ورود به این جلسه، هماهنگی‌ لازم را با «سید حمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان داشتیم. البته این همکاری را نه فقط در حوزه فوتبال بلکه در سایر رشته‌ها هم خواهیم داشت و آمادگی داریم از سایر تیم‌های ورزشی و ورزشکاران نیز حمایت کنیم.

سعید محمد ادامه داد: حمایت‌هایی را نیز از تیم ملی فوتبال زنان و سایر رشته‌های ورزشی انجام دادیم، مقرر شد براساس راهبرد وزارت ورزش و جوانان، جلساتی را با فدراسیون‌های مختلف داشته باشیم و بدانیم که چه کمک‌هایی می‌توانیم در این زمینه داشته باشیم.

وی در خصوص جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز گفت: در ارتباط با موضوع خاص جام جهانی ۲۰۲۲ قطر طبق گفته رییس فدراسیون فوتبال، جا داشت که از چهار سال پیش این موضوعات پیگیری می‌شد، اما امروز با یک تاخیر طولانی و در یک بازه زمانی فشرده و بالاجبار باید این مسائل را پیگیری کنیم، چرا که یک رویداد بسیار بزرگ در کنار ما اتفاق می‌افتد. برگزاری جام جهانی نه فقط یک رویداد ورزشی، بلکه یک اتفاق بزرگ اقتصادی است و کشور ما باید حداکثر بهره را از این رویداد بزرگ ببرد. سعی می‌کنیم با ارتباط نزدیک و همکاری مشترکی که با فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان داریم جبران مافات کنیم و هماهنگی‌های بیشتری داشته باشیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی اظهارداشت: براساس این تفاهم نامه مقرر شد امکانات ورزشی که در جزایر قشم و کیش وجود دارد را در اختیار فدراسیون فوتبال قرار دهیم. همچنین در در نظر داریم در یک همکاری مشترک فضاهای مورد نیاز همچون زمین چمن، هتل و سایر موضوعات، امکانات تردد، حمایت‌های حمل و نقل هوایی، امکانات گردشگری برای دوره اقامت در جزایر را برای تیم ملی فوتبال مهیا می‌کنیم.

سعید محمد یادآور شد: در خصوص سایر افراد و هواداران تیم‌های مختلفی که علاقمند هستند در جام جهانی حضور پیدا کنند فضایی را ایجاد خواهیم کرد و به طور حتم هزینه اسکان و اقامت بسیار کمتر از کشور میزبان (قطر) خواهد بود و آنها را در اختیار گردشگران قرار می‌دهیم. امیدوار هستیم تیم ملی صعودش کامل شود و در جام جهانی هم خوش بدرخشد و دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کند. در کنار آن نیز بهره اقتصادی خوبی را در این ایام برای کشور عزیزمان داشته باشیم. این امر در سایه همکاری مشترک مجموعه وزارت ورزش و جوانان، دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و فدراسیون فوتبال است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=23702
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.