• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

عبور دو شبکه همزمان آب و برق از برخی خیابان‌های کیش/ فاجعه شهری و خطری که از بیخ گوش گذشت

  • کد خبر : 23620
  • 14 آذر 1400 - 18:21
عبور دو شبکه همزمان آب و برق از برخی خیابان‌های کیش/ فاجعه شهری و خطری که از بیخ گوش گذشت

شاید باور نکنید اما در برخی خیابان‌های جزیره کیش هم‌زمان دو شبکه آب و برق عبور می‌کند، آن‌هم نه به‌خاطر خدمت رسانی مضاعف به ساکنان و ساختمان‌ها، بلکه به دلیل ضعف مدیریت شهری در این جزیره است.

به گزارش کیشوندنیوز، شاید باور نکنید اما در برخی خیابان‌های جزیره کیش هم‌زمان دو شبکه آب و برق عبور می‌کند، آن‌هم نه به‌خاطر خدمت رسانی مضاعف به ساکنان و ساختمان‌ها، بلکه به دلیل ضعف مدیریت شهری در این جزیره است.

نیروگاه جنوب جزیره کیش چند سالی است به بهره‌برداری رسیده است، این نیروگاه و آب شیرین‌کن که امروز با نام شرکت ماهتاب کیش فعالیت می‌کند، با هدف توسعه جنوب جزیره و پوشش آب و برق این مناطق راه‌اندازی شد اما به‌دلیل عدم توسعه یافتگی در این نواحی، ابتدا برق خود را مدتی برای تولید بیت کوین استفاده می‌کرد(آنهم با گاز یارانه‌ای) حالا هم در سایه بی‌خیالی و یا “موارد دیگر” مسئولان عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش، در حال احداث خطوط شبکه آب و برق در محل‌هایی است که شرکت آب و برق در آن شبکه دارد.

از سوی دیگر با افزایش جمعیت جزیره کیش و در زمان پیک بار تابستان و همچنین در زمان اوج ورود گردشگر به جزیره کیش، ظرفیت کنونی شرکت آب و برق کیش دیگر جوابگوی نیاز جزیره نیست و حتما به وجود یک نیروگاه کمکی و یا افزایش ظرفیت نیاز فوری است اما نه با این وضعیت کنونی.

حال اما طبق اخبار رسیده به پایگاه خبری کیشوندنیوز، هوشیاری کارکنان شرکت آب و برق کیش مانع آسیب به شبکه برق و جلوگیری از یک فاجعه و خاموشی گسترده در جزیره کیش شد.

روز دوشنبه ۸ آذر ماه شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش بدون اطلاع قبلی، شبکه هوایی جدید الاحداث خود را از روی شبکه هوایی یازده کیلو ولتی برقدار شرکت آب و برق کیش عبورداده بود که در صورت اتصال در ولتاژ خسارت جبران ناپذیری به واحد نیروگاهی وارد می‌شد و موجب خاموشی گسترده برق مشترکین جزیره می‌گردید.
این شبکه غیر متعارف توزیع برق تهدیدی جدی برای شبکه نیروگاهی برق کیش محسوب می‌شد، به دستور دادستان و با  ورود اعضای شورای شهر کیش جمع آوری شد.

طبق ادعای مطرح شده، صاحب این شبکه خطرآفرین، پیش تر نیز حفاری‌های غیر مجازی انجام داده بود که با هوشیاری اعضای فنی شرکت آب و برق کیش شناسایی و با توقف فعالیت این شرکت از تخریب اموال عمومی پیشگیری به عمل آمد.

نکته قابل توجه اینجاست که نقش حاکمیتی سازمان منطقه آزاد کیش و به‌ویژه معاونت عمرانی این سازمان در جلوگیری از این بی نظمی‌ و تهدید شهری چیست؟

انتهای پیام/ ۱۰۱۲

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=23620
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. خواستم تشکر کنم از مطالب ارزنده و مفیدی که مینویسید. سوال هم داشتم و اون اینکه عبور خطوط هوایی از روز هم همه جا اتفاق می افتد و هیچ مشکلی هم نیست چون استانداردها در این زمینه کاملا واضح هستند. آیا از شرکت آب نیروی ماهتاب کیش هم استعلام فرموده اید؟ شاید موضوع اینطور نباشد که آب و برق کیش می گوید. چون قبلا هم از این موارد بوده