• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

بررسی علت مرگ پرندگان مهاجر در جزیره کیش

  • کد خبر : 2350
  • 04 دی 1395 - 17:20

رئیس اداره دامپزشکی کیش با رد احتمال هر گونه بیماری از جمله آنفولانزا در بین پرندگان مهاجرکیش اظهار کرد: پیش از این نیز اداره دامپزشکی طرح پایش آنفولانزا را در پرندگان مهاجر اجرا کرد که خوشبختانه نتیجه این پایش منفی بود.

به گزارش کیشوندنیوز ، در پی تلف شدن چند پرنده مهاجر در پارک شهر کیش، تحقیقات گسترده اداره دامپزشکی کیش دراین خصوص آغاز شد.

دکتر سیفی، رئیس اداره دامپزشکی کیش گفت: امسال شاهد مرگ و میر تعدادی از پرندگان مهاجری بودیم که طبق روال هر ساله پس از طی یک مسیر بسیار طولانی به کیش رسیدند .

وی افزود: باتوجه به اینکه در بین این پرندگان گونه های بسیار حساسی هم وجود دارد این اتفاق به دلیل سن زیاد برخی از پرندگان بود که خستگی سفر را تاب نیاورده و بدلیل شرایط بد جسمانی تلف شدند.

رئیس اداره دامپزشکی کیش با رد احتمال هر گونه بیماری از جمله آنفولانزا در بین پرندگان مهاجرکیش اظهار کرد: پیش از این نیز اداره دامپزشکی طرح پایش آنفولانزا را در پرندگان مهاجر اجرا کرد که خوشبختانه نتیجه این پایش منفی بود.

سیفی بیان کرد: با توجه به اینکه پرندگان بومی کیش نیز واکسینه شده اند با اطمینان کامل می توان گفت که هیچ یک از پرندگان مهاجر و یا بومی جزیره کیش به آنفولانزا مبتلا نیستند و دلیل این تلفات خستگی ناشی از ساعات طولانی پرواز است.

آب حوضچه پارک شهر کیش در حال بررسی است

محمدی رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آ زاد کیش نیز در خصوص احتمال آلودگی آب حوضچه پارک شهر و ارتباط آن با مرگ چند پرنده مهاجر گفت: اداره محیط زیست بررسی گستردهه آب حوضچه پارک شهر جهت تشخیص وجود باکتری های مضر برای پرندگان را آغاز کرده است .

منبع: دانا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2350
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.