• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

پارتی بی‌توقع همه‌ کارآفرینان کیش هستم/ به شرط عدالت و شفافیت

  • کد خبر : 23462
  • 25 آبان 1400 - 10:57
پارتی بی‌توقع همه‌ کارآفرینان کیش هستم/ به شرط عدالت و شفافیت

در نشست با اعضا مجمع توسعه و نوآوری کیش، سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بنده پارتی بی توقع همه کارآفرینان کیش هستم منتها با عدالت و شفافیت در کار.

به گزارش کیشوندنیوز، عصر روز دوشنبه ۲۴ آبان اعضای مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش با سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش دیدار داشتند.

در این نشست دبیر مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش بیان کرد: بیشتر سرمایه گذاری ها در حوزه ساخت و ساز در کیش توسط اعضای این مجمع صورت می پذیرد.

قاسمی گفت: قوانین دست و پا گیر اداری در گذشته به سرمایه گذار اجازه نمی داد به طور کامل کاری انجام دهد، به طوری که اگر از تمام ظرفیت های سرمایه گذار استفاده می شد تمام پروژه های راکد در کیش به اتمام می رسید.

وی اظهار داشت: این سرمایه گذاران در جهت رونق و آبادانی جزیره کیش نه تنها در بحث های عمرانی فعالیت دارند بلکه در موضوعات عام المنفعه نیز همراه سازمان منطقه آزاد کیش هستند.

کشتکار، نوری و سلماسی ۳ سرمایه گذار در بخش خصوصی مسائل و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، را بیان کردند: هر پروژه که در کیش شروع به فعالیت می کند به طور مستقیم و غیر مستقیم ۳۰۰ الی ۵۰۰ شغل ایجاد می کند و در طول کار هر مشکلی که بوجود می آید چه برای کارگر و چه برای سرمایه گذار همه بر روی پروژه ها تاثیر می گذارند.

با تغییر در آیین نامه ها و نگرش مدیران نسبت به سرمایه گذار، فرصت دادن به سرمایه گذار و بخشودگی جرائم، کوتاه کردن زمان صدور مجوزها و رسیدگی به مشکل معیشت کارگران از جمله کنترل نرخ مسکن، می توان بسیاری از این مشکلات را حل نمود.

در این نشست سرپرست منطقه آزاد کیش بیان کرد: خداوند خصوصیات خوب را در بین همه انسان ها به مساوات پخش کرده است، یکی معلم خوبی است دیگری کارآفرین خوب.

وی افزود: کارآفرینی خصوصیت خوبی است که خداوند در جوهر وجودی بعضی از افراد قرار داده است، اما با نداشتن امکانات، امکان رشد و شناخته شدن برای آن ها وجود نداشته است.

لواسانی عنوان کرد: در کار اقتصادی هر کسی که موفق ظاهر شود باید آن ها را حمایت ویژه کنیم.

وی گفت: به اعتقاد بنده کار عمرانی کاری به ظاهر ساده اما سخت است و این یک هنر است و سرمایه گذار این حوزه باید بلد کار باشد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به سوال سرمایه گذاران در خصوص پیچ و خم های وقت گیر اداری افزود: تشریفات بیهوده اداری بسیار وقت گیر است و با برنامه های خاصی که در پیش داریم در حال تعویض روش ها هستیم، اما این کار حساسی است و باید با دقت و آرامش صورت پذیرد.

نوایی لواسانی در ادامه بیان داشت: بنده پارتی بی توقع همه کارآفرینان کیش هستم منتها با عدالت و شفافیت.

به گفته وی اگر حمایتی از کارآفرینی صورت می گیرد این امر باید شفاف بوده و همه از آن استفاده کنند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این نکته که در آینده نزدیک در کیش رقابت بین سرمایه گذاران اتفاق می افتد، افزود: بزودی کیش به بازار رقابتی بین سرمایه گذاران تبدیل شده و کیش در کشور در حوزه کارآفرینی و تسهیل کار برای کارآفرینان خواهد درخشید.

لواسانی در خصوص مالیات گفت: در حوزه مالیات کم کاری هایی صورت گرفته است و در زمانی که به اشتباه این قوانین در حال تصویب بود باید حق خواهی کرده و کوتاه نمی آمدیم، بهرحال دبیرخانه به شدت در حال پیگیری است تا این موانع مرتفع گردد.

وی در پایان تاکید کرد: یکی از مشکلات اصلی جزیره موضوع مسکن است که دغدغه جدی برای شما سرمایه گذار و من مدیر است.

ما در مجموعه سازمان ۲ زمین به مساحت ۸ هکتار و ۳۵ هکتار برای تامین مسکن عده ای از ساکنین قرار دادیم و از شما انبوه سازان نیز دعوت می کنیم اگر آمادگی مشارکت چه به صورت فردی و چه به صورت مشترک دارید قرار داد این کار را می بندیم.

این کار به لحاظ کیفیت و سرعت در به پایان رساندن دارای اهمیت بسیار زیادی است.

انتهای پیام/ ملیحه سادات ذاکر رضوی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=23462
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.