• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

دلیل نیروگاه جنوب کیش برای قطعی برق؛ تقصیر سازمان است

  • کد خبر : 22939
  • 16 شهریور 1400 - 23:20
دلیل نیروگاه جنوب کیش برای قطعی برق؛ تقصیر سازمان است

شرکت آب و‌نیروی ماهتاب کیش در اطلاعیه‌ای دلیل قطع برق شب گذشته خطوط خود را مخالفت سازمان منطقه آزاد کیش برای روشن بودن همزمان دو مولد اعلام کرد.

به گزارش کیشوندنیوز، متن اطلاعیه شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش بدین شرح است:

ضمن پوزش از عموم کیشوندان محترم در خصوص علل قطعی برق در شب گذشته بدینوسیله به‌عرض می‌رساند این شرکت دارای ۲ مولد می‌باشد که هر یک در حین عملیات برق رسانی به‌صورت پشتیبان یکدیگر عمل می نمایند.

بنابراین در شرایط بهره برداری استاندارد از نیروگاه میبایست حداقل دو مولد بصورت همزمان در مدار قرارداشته باشند تا در مواقع لزوم همدیگر را پشتیبانی و احتمال بروز خاموشی را به حداقل برسانند.

اما با توجه به محدودیت اعمال شده از اردیبهشت سال ۱۳۹۸ و اعلام کتبی معاونت محترم عمرانی وقت سازمان منطقه آزاد کیش؛ شرکت ماهتاب اجازه و امکان استفاده همزمان ۲ مولد را به دلیل مختلف از جمله محدودیت اجازه استفاده از سوخت گاز، نداشته است و عملاً با سهمیه‌بندی گاز امکان بهره برداری از هر ۲ مولد به‌صورت همزمان از این شرکت گرفته شده است.

این محدودیت تحمیلی علت اصلی بروز مشکلات اخیر و تاخیر در اتصال مجدد برق در کمترین زمان ممکن شده است در حالی که به هر دلیل یکی از مولدها دچار نقیصه‌ای هستند و همزمان راه اندازی مولد دوم گاهاً با تاخیر زمانی همراه باشد آنگاه خاموشی طولانی به مشترکین این شرکت تحمیل خواهد شد.

از آنجایی که راهکار رفع این مشکل تنها بکارگیری همزمان هر دو مولد به‌صورت همزمان می باشد لذا با مشورت با کمیته فنی داخلی نیروگاه تلاش بر این است که هر دو مولد به هر شکل ممکن در مدار قرار گیرند.

خوشبختانه با حضور جناب دکتر قلی نژاد در سازمان منطقه آزاد و اقناع ایشان از لحاظ فنی مبنی بر ضرورت بهره‌گیری از هر دو مولد به‌صورت همزمان امیدوار هستیم تا با بهره گیری حداکثری از توان تولید خود در خدمت کیشوندان عزیز به‌خصوص مشترکین محترم شرکت باشیم.

همکاران فنی و تولید و مدیرعامل این شرکت ضمن عذر خواهی مجدد از مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش؛ تمام توان و دانش خود را بکار خواهند گرفت و امیدواریم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشند.

قبلا از صبوری و همراهی شما سپاسگزاریم.

روابط عمومی شرکت آب و‌نیروی ماهتاب کیش

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22939
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.