• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

آخرین وضعیت بیماران کرونایی کیش با ثبت ۴۲ فوتی

  • کد خبر : 22766
  • 21 مرداد 1400 - 1:54
آخرین وضعیت بیماران کرونایی کیش با ثبت ۴۲ فوتی

رئیس بیمارستان کیش گفت: بیمار ۶۰ ساله و بستری ناشی از ابتلا به ویروس کرونا عصر امروز جان خود را از دست داد.

به گزارش کیشوندنیوز، دکتر نادعلی نژاد در گفتگوی بخش خبری سیمای کیش گفت: در حال حاضر ۷ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی افزود: بیماران دیگری که در بخش هستند ۸ تا ۱۰ بیمار نیز به شکل ویژه اکسیژن دریافت می‌کنند.

رئیس بیمارستان کیش گفت: مجموع آمار بستری دو هفته‌ای گذشته بیش از ۱۳۰ نفر بوده است و براساس تقسیم بندی‌ها بیش از ۶۰ تا ۷۰ نفر بستری وضعیت قرمز است و جزیره کیش از این وضعیت نیز عبور کرده است.

دکتر نادعلی نزاد گفت: نیازمند یک جدیت در خصوص بحث‌های فاصله گذاری هستیم.

وی با اشاره به فوتی دیگری ناشی از ابتلا به ویروس کرونا گفت: بیمار ۶۰ ساله‌ای که ۲۴ ساعت بعد از مراجعه به بیمارستان به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد به دلیل شدت بیماری جان خود را از دست داد.

رئیس بیمارستان کیش گفت: این گونه دلتا ویروس کرونا بسیار گول زننده است و افراد باید با هر علائم سرماخوردگی ویروسی این حالت را کرونا دلتا تلقی کنند.

دکتر نادعلی نژاد درخصوص تاثیر محدودیت های کرونایی نسبت به کاهش شیوع ویروس کرونا، گفت: میزان آمار مراجعه به درمانگاه‌ها و بیمارستان در حدود ۲۰ درصدی کاهش پیدا کرده است، اما این پیش بینی‌ها بسیار زود است چرا که هنوز بیمار بدحال داریم.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد پرواز‌ها به زیر ۵ پرواز برسد، گفت: نیازمند دستور سازمان هواپیمایی کشوری هستیم.

رئیس بیمارستان کیش گفت:در بحث دارویی مشکلی نداریم و در بحث اکسیژن رسانی نیز قسمت مرکزی راه اندازی شده است و نیازمند دستگاه پشتیبان اکسیژن رسانی هستیم که موافقت‌ها انجام شده است تا این دستگاه نیز از تهران خریداری و نصب شود.

دکتر نادعلی نژاد در خصوص استفاده از بیمارستان صحرایی کیش گفت: این مکان کاملا آماده شده بود و ۴۰ تخت نیز برای خدمات دهی به بیماران آماده شده بود.

وی گفت: با توجه به آمار بستری که در گذشته زیر ده نفر در جزیره کیش به ثبت می‌رسید  دانشگاه علوم پزشکی دستور استفاده از این مکان را صادر نکرده بود ولی در آخرین بازدید که هفته گذشته انجام شد دستور استفاده از این بیمارستان و پذیرش بیمار در بخش‌های سی سی یو، آی سی یو و دیگر بخش‌ها نیز صادر شد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان صحرایی کیش نیز تمامی بیمه‌های درمانی را پذیرش می‌کند، گفت: با توجه به استفاده تخت‌های این مکان برای بیمارستان کیش، سی تخت جدید خریداری شده است و در یکی دو روز آینده در بیمارستان صحرایی نصب و راه اندازی خواهند شد.

رئیس بیمارستان کیش گفت: بیمارستان صحرایی را برای بستری بیماران خوشحال و بیمارستان کیش را نیز برای بیماران بدحال در نظر گرفته شده است.

دکتر نادعلی نژاد با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر گسترش آزمایش‌های رایگان تشخیص کرونا گفت: هم اکنون در مرکز توسعه سلامت کیش آزمایش‌های تشخیصی کرونا رایگان انجام می‌شود و اگر آزمایشی از سوی مرکز توسعه سلامت کیش به بیمارستان ارجاع داده شود نیز رایگان انجام داده خواهد شد.

رئیس بیمارستان کیش گفت: رانندگان حمل و نقل نیز براساس اولویت‌های در نظر گرفته شده در برابر ویروس کرونا واکسینه خواهند شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22766
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.