• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
6

صدور نخستین ویزای دانشجویی به روش مستقل در کیش

  • کد خبر : 22588
  • 02 مرداد 1400 - 21:14
صدور نخستین ویزای دانشجویی به روش مستقل در کیش

رییس اداره کنسولی دانشجویان بین المللی کیش از صدور نخستین ویزای دانشجویی به روش مستقل توسط این اداره در کیش خبر داد.

به گزارش کیشوندنیوز، زهرا حسین زاده گفت: پس از حضور فعال پردیس‌های بین المللی با فعالیت یک دهه‌ در کیش برای نخستین بار صدور ویزای دانشجویی با روش مستقل، برای تسهیل شرایط تحصیل دانشجویان خارجی و اتباع افغان در این دانشگاه‌ها فراهم شد.

وی افزود: اتباع خارجی دانشجو قبل از تاسیس اداره کنسولی دانشجویان بین المللی در کیش، مدارک و فرآیند صدور ویزای تحصیلی خود را از دانشگاه‌های مادر و دفتر کنسولی دانشجویان در تهران پیگیری می کردند.

حسین زاده افزود: دریافت ویزای تحصیلی دانشجویان خارجی به ویژه دانشجویان افغان از تهران به خاطر مسافت، در دسترس نبودن مسئولان و نداشتن آگاهی لازم از فرایند‌های اداری سبب صرف زمان بیشتر و بروز مشکلاتی برای دانشجویان شده بود.

رییس اداره کنسولی دانشجویان بین المللی کیش، پیگیری‌های مستمر برای ابلاغ دستورالعمل لغو ممنوعیت تحصیل اتباع افغان در این منطقه را از اقدامات مهم این اداره اعلام کرد و گفت: براساس قانون جذب دانشجویان خارجی اتباع افغان مقیم ایران باید پس از قبولی در دانشگاه‌های ایرانی، اقامت پیشین خود را به اقامت تحصیلی تبدیل کنند و برای انجام این فرایند تاکنون متولی مشخص در جزیره کیش وجود نداشت.

وی گفت: تمام دانشجویان افغان می‌توانند با مراجعه به نماینده کنسولی در دانشگاه خود و یا تماس مستقیم با اداره کنسولی دانشجویان بین المللی کیش مستقر در پردیس بین المللی کیش دانشگاه علوم پزشکی تهران، پس از پذیرش مشروط در دانشگاه مورد نظر خود، برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند.

حسین زاده افزود: تمام پردیس‌های دانشگاهی نیز موظف هستند در صورت پذیرش اتباع افغان مقیم ضمن معرفی این دانشجویان به اداره کنسولی به منظور تبدیل ویزای این دانشجویان به ویزای تحصیلی از طریق نماینده خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: صدور ویزا برای دانشجویان بین المللی غیر افغان نیز در اداره کنسولی دانشجویان بین المللی کیش براساس دستورالعمل‌های وزارت علوم و بهداشت و بر اساس درخواست پردیس‌های دانشگاهی انجام می‌شود.

اولین دفتر کنسولی دانشجویان بین المللی منطقه آزاد کیش و استان هرمزگان پنجم خرداد با حضور مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان کشور و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افتتاح شد.

هم اکنون هفت هزار دانشجو در ۶ واحد دانشگاهی جزیره کیش شامل پردیس بین المللی دانشگاه تهران، پردیس بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه صنعتی شریف کیش، دانشگاه بین اللملی آزاد کیش، دانشگاه پیام نور کیش و دانشگاه علمی کاربردی کیش مشغول تحصیل هستند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22588
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.