• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

اجازه‌ای برای افزایش پرواز به ایرلاین‌ها داده نشده است

  • کد خبر : 22549
  • 29 تیر 1400 - 16:05
اجازه‌ای برای افزایش پرواز به ایرلاین‌ها داده نشده است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: هیچ مجوزی برای افزایش پرواز در تعطیلات ۶ روزه تهران و البرز به ایرلاین‌ها داده نمی‌شود.

به گزارش کیشوندنیوز، محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، با بیان اینکه هیچ مجوزی به شرکت های هواپیمایی مبنی بر افزایش تعداد پروازها در ایام تعطیلات ۶ روزه تهران و البرز نداده ایم، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا در راستای قطع زنجیره شیوع این تعطیلات ۶ روزه ای را برای تهران و البرز تصویب کرد، بنابراین مسافران باید از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

او همچنین درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما و یا ایجاد بازار سیاه در این ایام هم گفت: بازار سیاهی در این بخش وجود ندارد بلکه بلیت ها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین تکلیف می شوند.

ذیبخش اظهار کرد: قیمت بلیت هواپیما براساس پیک تعطیلات و متناسب با روزها ممکن است تغییر کند به طوری که در حال حاضر قیمت بلیت تهران _ مشهد حدود یک میلیون تومان است اما در روزهای پنج شنبه و جمعه قیمت آن به ۵۰۰ هزار تومان هم می رسد بنابراین براساس روز و یا تعطیلات ممکن است نرخ ها تغییر کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه در ایام ۶ روزه تعطیلات نظارت خود را بر فاصله گذاری اجتماعی بخش هوایی تشدید می شود، افزود: تمامی مسافران در هنگام خرید بلیت از طریق سامانه استعلام می شوند و به هیچ عنوان بلیتی برای مسافران کرونایی صادر نمی شود.

براساس این گزارش,  طبق پیگیری‌های صورت گرفته هیچ کدام از ناوگان حمل و نقلی از جمله بخش هوایی، جاده‌ای و ریلی مصوبه‌ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر کاهش و یا توقف فعالیت‌ها دریافت نکرده‌اند و فعالیت حوزه حمل و نقل عمومی کشور همانند روز‌های قبل است.

با دریافت گزارش‌های میدانی هم اکنون ظرفیت بسیاری از مسیر‌ها از جمله مشهد، تبریز و کیش در همان دقایق اولیه پس از اعلام خبر تعطیلی تهران و البرز تکمیل شده و هیچ بلیتی هم برای سایر روز‌های تعطیل پیدا نمی‌شود، این در حالی است که بسیاری از مسافران هم اگر بلیتی در این روز‌ها پیدا کنند به واسطه دلالان با نرخ‌های بسیار نجومی و خارج از مصوبه است؛ که امیدواریم در این بخش نظارت‌های مسئولان بسیار تشدید شود که البته  به گفته تمامی مسئولان این بخش از جمله هوایی و جاده ای نظارت ها در این بخش ها بسیار جدی تر پیگیری می شود./ باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22549
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.