• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

تا‌به‌حال خاموشی ناشی از کمبود برق نداشتیم/ توقیف ۳۲۵ دستگاه ماینر از ابتدای سال

  • کد خبر : 22426
  • 16 تیر 1400 - 4:50
تا‌به‌حال خاموشی ناشی از کمبود برق نداشتیم/ توقیف ۳۲۵ دستگاه ماینر از ابتدای سال

مدیرعامل شرکت آب و برق کیش ضمن عذرخواهی از کیشوندان به‌خاطر قطعی برق روز سه‌شنبه، اعلام کرد که این خاموشی بر اثر یک حادثه بود و تا به امروز هیچ‌گونه خاموشی ناشی از کمبود برق نداشتیم.

به گزارش کیشوندنیوز، مهندس یداله سلطانی در گفتگو با بخش خبر شبکه کیش ضمن عذرخواهی از کیشوندان و گردشگران به‌دلیل قطعی برق روز سه‌شنبه در برخی مناطق جزیره اظهار داشت: این قطعی برق به‌دلیل حادثه‌ای بود که در شبکه توزیع برق رخ داد.

وی افزود: سه‌شنبه ساعت ۷٫۳۰ صبح، یک دسته پرنده با شبکه هوایی برخورد می‌کنند که باعث به‌وجود آمدن اتصالی یا فالت در شبکه شد، مشکل برطرف و شبکه برق دار شد، اما متأسفانه بر اثر اضافه ولتاژی که این حادثه به شبکه وارد کرده بود، در محل دیگری از شبکه اتصالی به‌وجود آمد، پیدا کردن این محل زمان بر بود و تا ساعت سه بعد از ظهر آخرین نقطه جزیره برق‌دار شد و شبکه به حالت نرمال برگشت.

مدیرعامل شرکت آب و برق کیش تأکید کرد: تا به امروز هیچگونه خاموشی ناشی از کمبود تولید نداشتیم و راجع به این موضوع نگرانی وجود ندارد.

وی برای رفع نگرانی ساکنان کیش در رابطه با کمبود برق اظهار داشت: شرکت آب و برق توان تولید تا ۱۷۵ مگاوات تولید برق را دارد، یک نیروگاه ۴۲مگاواتی با اعتبارات شرکت آب و برق خریداری شده، پیش پرداخت آن هم انجام شده و به‌زودی کار اجرایی آغاز می‌شود.

سلطانی ادامه داد: یک واحد ۴۲ مگاواتی هم توسط سازمان منطقه آزاد کیش در حال پیگیری است که به مجموعه آب و برق اضافه شود، توافق نامه آن امضا شده و امیدواریم تا پایان سال جاری این ۸۰ مگاوات برق به ظرفیت نیروگاه شرکت آب و برق افزوده شود.

وی افزد: همچنین یک تفاهم‌نامه سه جانبه بین نیروگاه جنوب، شرکت آب و برق و سازمان منطقه آزاد کیش از خرداد ۹۷ منعقد شده، سازمان منطقه آزاد کیش نیز پست ارتباطی بین دو نیروگاه را برقرار کرده است و در مواقع اضطراری می‌توانیم با هم تبادل برق داشته باشیم، برای اطمینان بیشتر احتمالاً از شنبه آینده ارتباطمان را با نیروگاه جنوب برقرار می‌کنیم.  

مدیرعامل شرکت آب و برق کیش در رابطه با شایعات موجود مبنی بر کمبود برق در کیش به‌خاطر وجود ماینرها اظهار داشت: به صراحت عرض می‌کنم که شرکت آب و برق کیش هیچگونه مشترکی برای تولید رمز ارز ندارد، هیچ قراردادی هم بابت تولید رمز ارز منعقد نکردیم.

وی تأکید کرد: در صورتی که گزارشی از وجود ماینر برسد یا خودمان آنها راپیدا کنیم، قطعاً با آن برخورد می‌کنیم و از ابتدای سال تا به امروز ۳۲۵ مورد دستگاه تولید رمز ارز با همکاری دستگاه‌های قضایی و نیروهای انتظامی ضبط شده و برقشان را قطع کردیم.

لازم به‌ذکر است که برق جزیره کیش به شبکه سراسری وصل نیست و از دو نیروگاه شمال و جنوب جزیره تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۱۲

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22426
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.