• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

توصیه‌های آتش‌نشانی کیش برای جلوگیری از آتش‌سوزی منازل

  • کد خبر : 22397
  • 11 تیر 1400 - 17:37
توصیه‌های آتش‌نشانی کیش برای جلوگیری از آتش‌سوزی منازل

رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی کیش با اشاره به وقوع ۹۵ حادثه آتش سوزی در سه ماهه گذشته در کیش گفت: ۲۵ حادثه از آن ناشی از اتصال سیستم‌های خنک کننده بوده است.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، محمد امین سرمدی اتصالات کابل‌های برق سیستم‌های خنک کننده مربوط به جعبه فیوز و پریز‌ها را از مهمترین علت‌های آتش سوزی برشمرد و گفت: با جریان برق بدنه کابل گرم شده و باعث آتش سوزی می‌شود.

وی گفت: برای رفع این مشکل باید کابل فیوز با دستگاه مربوطه همخوانی داشته باشد.

سرمدی بر استفاده ازکلید محافظ تاکید کرد و گفت: کلید محافظ باعث می‌شود درموقع اتصال سیستم‌های برقی از بروز آتش سوزی جلوگیری کند.

وی گفت:در نصب سیستم‌های خنک کننده باید ازکابل‌های مناسب استفاده شود و سطح و مقطع کابل‌ها متناسب با مصرف انرژی سیستم باشد.

ریس اداره آتش نشانی وخدمات ایمنی کیش گفت: لوازم برقی درآشپزخانه دور از یکدیگر و با فاصله از هم قرار داده شوند تا باعث گرم شدن و ایجاد اشتعال نشوند.

سرمدی با اشاره به گرم بودن هوا درتابستان گفت: اشتعال شاخ و برگ درختان در اثرگرما و قرارگرفتن بطری آب درمقابل آفتاب داغ وقرارگرفتن وسایلی مثل فندک، الکل‌های ضدعفونی و اسپری‌ها در پشت شیشه خودرو همانند ذره بین عمل کرده وباعث آتش سوزی خودرو می‌شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22397
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.