• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

گلایه بومیان کیش از محتوای یک ویدئو/ جزیره کیش رنگین کمانی از اقوام مختلف ایران است

  • کد خبر : 22202
  • 12 خرداد 1400 - 15:05
گلایه بومیان کیش از محتوای یک ویدئو/ جزیره کیش رنگین کمانی از اقوام مختلف ایران است

ما ضمن احترام به همه اقوام ، عقاید ، نژادها و گروها معتقدیم جزیره کیش رنگین کمانی از اقوام مختلف ایران است.

به گزارش کیشوندنیوز، رفتار شیطنت‌آمیز و تفرقه افکنانه برخی افراد در سازمان منطقه آزاد کیش در انتشار اظهارات شخصی یکی از فعالان در زمینه رسانه، باعث ناراحتی به‌حق کیشوندان و بومیان شد.

مجموعه پایگاه خبری کیشوندنیوز، ضمن مخالفت و مقابله جدی با این نوع اظهارات و چنین دیدگاهی، از دوستان و بومیان جزیره به‌دلیل بداخلاقی‌های صورت گرفته شده عذرخواهی می‌کند و اعلام می داریم که به‌زودی دلایل پنهان انتشار چنین ویدئوهایی در این برهه زمانی را منتشر خواهیم کرد.

متن بیانیه جمعی از جوانان بومی کیش بدین شرح است:

در این راستا برخی جوانان پخش شدن فیلمی از نشست اصحاب رسانه کیش در فضای مجازی که در آن یکی از خبرنگاران جزیره با لحنی تحقیرآمیز به بومیان و عربهای جزیره  اشاره می کند ، باعث جریحه‌دار شدن احساسات بومیان شریف جزیره شده است، لذا ما جمعی از جوانان بومی بر خود واجب دانستیم برای محکوم کردن این نوع بی اخلاقی ها و بی انصافی ها در حق بومیان و صاحبان اصلی جزیره دفاع نماییم .

ما ضمن احترام به همه اقوام ، عقاید ، نژادها و گروها معتقدیم جزیره کیش رنگین کمانی از اقوام مختلف ایران است که در صلح و صفا  زندگی می کنند  و این خود یکی از جنبه های اتحاد ، مزیت و ارزش های والای جزیره در طول سالیان سال است . کیشوندان عزیزی که از اقصی نقاط کشور در این جزیره ساکن شدند و در رونق و توسعه جزیره همت گماشتند هیچ وقت احساس غربت نکرد و مورد مهمان نوازی بومیان قرار گرفتند ، ما ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های شبانه روزی اصحاب رسانه و خبرنگاران منصف جزیره که سالها بدون چشم داشتی مشکلات جزیره و مطالبات به حق بومیان و کیشوندان را انعکاس و از مسئولین پیگیری می کنند، اعتقاد داریم یکی از جنبه های توسعه‌ و رونق کیش حضور همین صنف زحمت کش است هرچند بین این دلسوزان، اندک خبرنگارنماهایی هستند که تنها دنبال مطامع شخصی و مادی خود هستند .

خبرنگار محترمی که بومیان و عربهای جزیره را اینگونه با لحن تحقیر آمیز خطاب میکنی ، آیا فراموش کرده ای که این بومیان صاحبان اصلی جزیره و پاسبانان این خطه از سرزمین عزیزمان ایران در طی قرن‌ها بوده اند ، در زمانی که نه برقی بوده و نه آبی و جزیره نیمه متروک بود، آیا از رنج و سختی پدران و اجداد ما در حفظ این خاکپاره ایران عزیزمان خبر داشتی؟  خاطرات بزرگان ما را در مقابله با مستعمرین شنیده ای ؟ بر فرض اگر جزیره یک روزی تعطیل بشود چه کسانی در جزیره ماندگار و از آن حراست میکنن ؟ آیا داشتن حق مسکن در سرزمین آبا و اجدادی اینقدر باعث آزار شماست. این رسم انصاف نیست که این گونه تحقیرآمیز خطاب بکنید برای طرح مسکنی که بیش از ۹۰ درصد بومیان شرایط آن را ندارند و تا کنون فقط اسم آن را شنیده اند و فقط جنبه تبلیغاتی داشته ، ما اعتقاد داریم  کیشوندان و همه ساکنین جزیره از کارگران زحمتکش تا بازاریان و فرهنگیان و غیره باید زندگی شرافتمندانه ای در کیش داشته باشند و مسکن مناسب حق همه است .

 ما بین اصحاب رسانه و خبرنگاران زحمتکش و دلسوز جزیره از این خبرنگار نماها فرق میگذاریم و امیدواریم خود آنها جواب ایشان را بدهند .

انسانیت نژاد و قومیت نمی شناسد

به امیدی جزیره ای عاری از تعصب و تبعیض

جمعی از جوانان بومی کیش”

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22202
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.