• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

حضور نماینده سرمایه گذاران در کمیسیون های اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش

  • کد خبر : 22198
  • 11 خرداد 1400 - 10:58

طهمورث قاسمی در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه از حضور جواد سلماسی به عنوان نماینده سرمایه گذاران در کمیسیون های اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد .

به گزارش کیشوندنیوز ، در نشست هم اندیشی مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش با اصحاب رسانه ، دبیرکل این مجمع در باب موانعی که مشکلات فراوانی برای سرمایه گذاران بوجود آمده است گفت : مشکلات عدیده ای در سطوح مختلف تامین ، اجرایی و عملیاتی برای سرمایه گذاران وجود دارد که باید برطرف گردد .
طهمورث قاسمی بیان کرد : در جلسه ای که مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در آن حضور داشت ، سرمایه گذران درخواست برطرف شدن موانع بر سر راه سرمایه گذاران را داشتند که با برطرف شدن این موانع شعار سال که مقام معظم رهبری بیان کردند یعنی مانع زدایی است محقق می گردد .
در همین راستا مجمع سازندگان در جلساتی که از سال گذشته شکل گرفته ، با تشکیل کارگروه هایی به بررسی آئین نامه و دستورالعمل هایی که مانع کار سرمایه گذران هستند می پردازند . به صورت کلی شیوه نامه ها برعکس ظاهر که باعث آماده سازی بستر می شوند اما ، چالش های فراوانی بوجود می آورند و باعث هدر رفت زمان و کاهش نقدینگی در پروژها می شوند .
وی افزود : یکی از وظایف مجمع رسیدگی به این مدیریت تعارض ها است و به عنوان یک نهاد واسط با سازمان منطقه همکاری کرده تا تعارضات را حداقلی کرده و فقط به عنوان بازوی مالی در پروژه ها همراه سازمان نباشد .
خروجی این همکاری برطرف شدن مشکلات هم برای سازمان و هم بخش خصوصی است .
به گفته دبیر مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش بعضی از مسائل همانند بحث مالیات بر ارزش افزوده اگرچه مستقیم به مجمع مربوط نمی شود ولی به دلیل اینکه جامعیت کیش را دربر می گیرد یکی از اهدافی است که پیگیری می کند تا به نتیجه مطلوب رسد .
در حال حاضر لایحه ای در همین موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی که اگر تصویب شود ، مناطق آزاد محصور از شمول قانون مالیات بر ارزش افزوده خارج خواهند شد.
قاسمی اظهار داشت : مجمع توسعه و نوآوری سازندگان به عنوان بازو مالی حاکمیت منطقه اعلام آمادگی کرده که در پروژه های زیرساختی و اساسی منطقه مشارکت داشته و به همین منظور در بازگرداندن توزیع شبکه برق کیش حمایت های لازم را انجام می دهیم .
بنابه اظهار طهمورث قاسمی یکی دیگر از موضوعاتی که در جلسه مطرح شد ، معرفی نماینده رسمی انبوه سازان بود که قرار است از این پس جواد سلماسی به عنوان نماینده رسمی سرمایه گذاران دارای پروژه اجرایی در کمیسیون های اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش حضور داشته باشد .
قاسمی از ایجاد دبیرخانه ای جهت مستندسازی از برنامه های مهم در جزیره خبر داد که به موافقت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد رسیده است .
همچنین قرار شد با توجه به اهمیت صنعت گردشگری و تقویت مزایای مناطق آزاد ، در قانون جدید امیدواریم عنوان گردشگری به مناطق آزاد تجاری _صنعتی افزوده شود و با پیشنهاد دکتر آهنگران عنوان مناطق آزاد محصور و طبیعی اضافه گردد تا این مناطق از مالیات همچون گذشته معاف شوند .
در پایان دبیر مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش در خصوص ارتباط با مجامع دیگران بیان کرد : برای پیشبرد امور در نظر داریم با صنوف مختلف به تعامل حداکثری برسیم . سیاست سازمان نیز همین است و در این راستا گفت و گو هایی صورت گرفته که بزودی اثرات آن دیده می شود .

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22198
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.