• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

افتتاح اولین دفتر کنسولی دانشجویان بین الملل در منطقه آزاد کیش

  • کد خبر : 22151
  • 07 خرداد 1400 - 0:12

اولین دفتر کنسولی دانشجویان بین الملل در منطقه آزاد کیش افتتاح شد .

به گزارش کیشوندنیوز ، صبح روز چهارشنبه ۵ خرداد آیین افتتاح اولین دفتر کنسولی دانشجویان بین الملل در منطقه آزاد کیش در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی خلیج فارس برگزار شد .
در این مراسم که جمعی از اساتید ، مدیران و معاونین پردیس های بین الملل کیش ، مسئولین وزارت علوم و وزارت بهداشت ، مدیر عامل و معاونین منطقه آزاد کیش حضور داشتند ، معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به معرفی فعالیت های بین الملل این دانشگاه پرداخت و گفت : دانشگاه علوم پزشکی تهران در کل دنیا شناخته شده است و از کل ۱۳ هزار دانشجو این دانشگاه ، ۱۲۰۰ دانشجوی بین المللی از ۴۲ کشور و ۵ قاره دنیا می باشند .
دکتر کردی افزود : باید در کیش در بحث بین المللی سازی تلاش کنیم و این تجربه ی ارزشمند را در اختیار ظرفیت آموزش عالی جزیره کیش قرار دهیم.
مجموعه بین الملل علوم پزشکی تهران در جذب دانشجو بین الملل هیچ گاه نگاه اقتصادی به این مساله نداشته و اگر غیر از این بود قطعا تعداد دانشجویان خارجی حاضر چندین برابر میبود .
وی بیان کرد : نگاه ما از جهت توسعه ای بوده و دانشجویان جذب شده همه از سطح علمی مطابق با معیارهای تعیین شده می باشند .
دانشگاههای کیش ، آبادان دو پردیس علوم پزشکی تهران در ایران هستند که شعبه دیگر این دانشگاه در کشور عراق شهر کربلا راه اندازی شده که در راستای بین الملل سازی می باشد .
دکتر کردی با توجه با ظرفیت های مناطق آزاد تاکید کرد : با توجه به اینکه ما تنها دانشگاه علوم پزشکی در منطقه می باشیم ، تاسیس یک پردیس مشترک بین المللی با دانشگاههای خارجی در جزیره کیش، راه اندازی صندوق بورسیه خلیج فارس با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه در خصوص جذب بیشتر نخبگان بین المللی ، توسعه توریسم سلامت می تواند گامی موثر درجهت پیشرفت و توسعه منطقه باشد .
مشاور معاونت آموزشی وزارت بهداشت نیز در این جلسه گفت : آموزش یکی از مهمترین زیر ساخت های پیشرفت کشورهاست و ما در رسیدن به اهداف بین المللی سازی دانشگاه ها در جهت توسعه باید گام های بلندتری برداریم . وزارتخانه مصمم است که جزیره کیش را به هاب منطقه در آموزش علوم پزشکی تبدیل کند .
دکتر اکبری افزود: با وجود اینکه پردیس های معتبر دانشگاهی در کیش وجود دارد ، بهترین راه شناخته شدن این جزیره، سرمایه گذاری و فراهم سازی بستری مناسب برای ورود دانشجویان خارجی است.
این بهترین مسیری است که دنیا از نیز آن استفاه می کند .
این موضوع نیاز به برنامه ریزی و اقدامات به روز دارد که با افتتاح اولین دفتر کنسولی دانشجویان بین الملل نیز مسیر هموار می گردد .
مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت با استقبال از راه اندازی صندوق بورسیه بین الملل خلیج فارس بیان کرد : اگر تا پایان دولت آئین نامه ای بین وزارت بهداشت و وزارت علوم در این خصوص تصویب شود نتایج خوبی برای آموزش عالی در کیش به دنبال خواهد داشت.
مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان کشور نیز گفت : طبق آمار جمعیت دانشجویان غیر ایرانی کشور ۵۷ هزار و ۶۷۵ دانشجو است که از این تعداد حدود ۳۰ هزار و ۶۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم ، ۲۵ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی و حدود ۲ هزار دانشجو در دانشگاه های تحت پوشش وزارت بهداشت مشغول به تحصیل هستند.
با توجه به برنامه ششم توسعه جمعیت دانشجویان غیر ایرانی حدود ۱/۶۴ درصد می باشد که این عدد قابل قبول است .
دکتر آخوندزاده افتتاح کنسولی دانشجویان خارجی را نقطه عطفی در جهت بین الملل سازی آموزش عالی کیش برشمرد .
مدیرعامل منطقه آزاد کیش در این جلسه بیان کرد : افتتاح دفتر کنسولی دانشجویان بین المللی امری موثردر تسهیل ورود دانشجویان خارجی به جزیره و تحقق اهداف ایجاد پردیس‌های دانشگاهی در مناطق آزاد می باشد .
آهنگران افزود: جزیره کیش به دلیل شرایط خاص محیط زیستی که دارد بسیاری از صنایع را در خود نمی تواند جای دهد از این رو انتظار ما از پردیس دانشگاه‌های جزیره این است که بکوشند در جهت ارتقا سطح صنعت و خدمات جزیره کیش و ایجاد شرکت های دانش بنیان همراه سازمان منطقه آزاد باشند .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: فعالیت‌ها دانشگاه هاباید از قالب آموزش و پژوهش فراتر رفته و در تحقق توسعه پایدار کیش ایفای مسئولیت کنند و اجرای تمامی طرح‌های جزیره منوط به توجه به پیوست‌های فرهنگی اجتماعی و محیط زیستی از سوی دانشگاه‌ها باشد.
وی تاکید کرد : یکی از برنامه های مناطق آزاد بین المللی شدن دانشگاه‌های مستقر و بازگرداندن دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور با اولویت کشور‌های همسایه است که در حال پیگیری می باشد .
آهنگران از ایجاد شهرک دانشگاهی خبر داد و گفت: ما باید به سمت نسل چهارمی شدن مناطق آزاد و تبدیل این مناطق به مرکز بین المللی خدمات و در نهایت رقم خوردن اتفاقات خوب بین المللی پیش برویم، بنابراین تبدیل کیش به جزیره‌ای منحصر به فرد وهوشمند همچنین تبدیل به پایلوت تمامی فعالیت ها، مستلزم همکاری و همیاری دانشگاه‌ها برای ارائه نیاز‌های کیش با وزارت اقتصاد، راه و شهر سازی و ارتباطات و دیگر وزارتخانه‌ها است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از دیگر موضوعات مدنظر سازمان را ، تنوع و گسترش فعالیت‌های دانشگاهی عنوان کرد ، و در خصوص پیشنهاد ایجاد بورس خلیج فارس به عنوان راهکار افزایش جذب دانشجویان خارجی در واحدهای پردیس مستقر در این جزیره گفت: برای این اقدام نیز نیازمند تدوین و ارایه راهکارهای مناسب هستیم.
در پایان این مراسم کارشناس امور بین الملل شعبه جزیره کیش خانم زهرا حسین زاده ، به عنوان رییس اداره کنسولی دانشجویان بین المللی منطقه آزاد کیش معرفی شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22151
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.