• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

پیشنهاد تبدیل کیش به مرکز صرافی ارزهای دیجیتال کشور/ نتیجه مقابله با تکنولوژی شکست است/ مقررات برای کیش باید آسان گرفته شود

  • کد خبر : 22150
  • 06 خرداد 1400 - 23:23
پیشنهاد تبدیل کیش به مرکز صرافی ارزهای دیجیتال کشور/ نتیجه مقابله با تکنولوژی شکست است/ مقررات برای کیش باید آسان گرفته شود

آذری جهرمی یکی از راه‌کارهای سامان دادن به وضعیت صرافی‌های ارز دیجیتال کشور را استقرار و نظارت بر آنها در مناطق آزاد به‌ویژه جزیره کیش عنوان کرد.

به گزارش کیشوندنیوز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان روز پنجشنبه ۵ خرداد در جزیره کیش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسیاری از کشورها ارز دیجیتال را نه به‌عنوان یک واحد پولی بلکه به‌عنوان یک دارایی دیجیتال به رسمیت می‌شناسند و چالش‌های متعددی در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: ارزهای دیجیتال خطراتی همچون پولشویی، حمایت مالی از تروریسم و … را دارند و از این بابت نگرانی برای کشورها در پی داشته است.

محمدجواد آذری جهرمی گفت: در کشور ما هم چنین نگرانی‌هایی وجود دارد، وقتی که این نوع نگرانی‌ها به تکنولوژی ستیزی تبدیل شود نتیجه این می‌شود که تکنولوژی حتما برما فائق خواهد آمد.

وی بیان داشت: نتیجه مقابله با تکنولوژی شکست است، اما همانند آبی که جاری شده باید برای آن مسیر مناسب سخت و استفاده کرد.

آذری جهرمی در ادامه به وجود مشکلات فراوان در زمینه ارزهای دیجیتال پرداخت و بیان داشت: صرافی‌های متعدد ارز دیجیتال در کشور وجود دارند که قابلیت نظارت بر آنها نیست، افرادی هم که امروز در زمینه ارز دیجیتال فعالیت دارند اطمینان خاطر از کسب و کار خود ندارند، مردمی هم که سرمایه خود را به این فضا برده‌اند احساس آرامش ندارند.

وی افزود: یکی از راهکارها این است که سرزمینی از مناطق آزاد را به مأمنی برای صرافی‌های ارز دیجیتال تبدیل کنیم، در این قسمت از کشور اجازه دهیم آنها فعالیت داشته باشند، مقرراتی را برای آنها وضع و بر آنها نظارت داشته باشیم، بعد از فعالیت این الگو را برای سرزمین اصلی نیز پیاده سازی کنیم.

وزیر ارتباطات کشورمان با اشاره به وجود ظرفیت بالقوه در کیش در زمینه ارز دیجیتال اظهار داشت: باید مقررات داخلی را برای کیش سهل بگیریم و با اعمال نظارت، یاد بگیریم که در این چهارچوب چگونه پیش برویم.

وی در پایان گفت: این پیشنهاد است و می‌توان روی آن کار کرد تا بتوان از این تکنولوژی در چهارچوب رفاه مردم از آن استفاده کرد.

انتهای پیام/ ملیحه سادات ذاکر رضوی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22150
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.