• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

عقب‌گرد منطقه آزاد کیش از موضع واکسیناسیون پولی

  • کد خبر : 22037
  • 25 اردیبهشت 1400 - 15:03
عقب‌گرد منطقه آزاد کیش از موضع واکسیناسیون پولی

دبیر شورای سلامت کیش گفت: هیچ برنامه‌ای برای فروش واکسن به گردشگران و مسافران منطقه وجود ندارد.

به گزارش کیشوندنیوز، مدتی است واکسیناسیون کرونا در کشور آغاز شده و گروه‌های سنی و شغلی مختلف به‌ترتیب فراخوان داده می‌شوند تا واکسن کرونای آنها تزریق شود.

واکسن “کوو ایران برکت” ساخت دانشمندان کشورمان نیز مجوز خود را دریافت کرده و هفته گذشته ۳۰۰هزار دوز آن تحویل وزارت بهداشت داده شد.

طبق وعده داده شده تا شهریورماه حدود نیمی از جمعیت کشور واکسن ایرانی و خارجی تزریق خواهند کرد.

روز پنجشنبه خبر واکسیناسیون پولی برای گردشگران کیش منتشر شد که انتقادات بسیاری نسبت به این دیدگاه و برنامه‌ریزی صورت گرفته، وارد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش پس از انتقادهای گسترده و در واکنش به این خبر عنوان کرد که سو برداشت شده و هدف از واردات این واکسن‌ها، کمک به وزارت بهداشت و درمان و توزیع در قالب سند ملی واکسیناسیون کشور است و هیچ برنامه‌ای برای فروش واکسن به گردشگران و مسافران منطقه وجود ندارد.

سعید پورعلی گفت: سازمان منطقه آزاد کیش در چارچوب رسالت ملی و منطقه‌ای خود پس از دریافت پیشنهاد واردات واکسن با هدف تسریع روند واکسیناسیون در سطح محلی و ملی با مشارکت کارآفرینان و فعالان اقتصادی جزیره و کمک یکی از شرکت‌های معتبر دارویی برای حمایت و همکاری از اجرایی شدن این طرح اعلام آمادگی کرد.

به گفته دبیر شورای سلامت کیش، ورود این مجموعه‌ها با توجه به ظرفیت و ارتباطات بین المللی هم در حوزه کارآفرینان و سرمایه گذاران و هم شرکت داروسازی که محور این کار بود عامل مهمی در کمک به بخش درمانی و دارویی برای واردات واکسن و تسریع در واکسیناسیون خواهد بود.

پور علی اظهار داشت: در آغاز این راه درخواست اخذ مجوز واردات واکسن به وزارت بهداشت ارائه گردید که خوشبختانه پس از پیگیری لازم از مسئولین سازمان غذا و دارو و مساعدت مدیران وزارت بهداشت و تدبیر ریاست سازمان منطقه آزاد کیش مجوز اولیه لازم دریافت شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: در حال حاضر ما در مرحله بررسی اولیه فرایندهای اجرایی این طرح هستیم و امیدواریم بتوانیم با اخذ باقی مجوزهای لازم از سازمان های مربوطه و تحت نظارت ستاد ملی کرونا و در چارچوب سند ملی واکسیناسیون و پس از نهایی شدن امکان خرید و واردات آن در ماه های آتی ، مردم عزیزمان را در فرآیند واکسیناسیون سریعتر یاری نمائیم. البته این موضوع منوط به تایید شیوه های اجرایی و عملیاتی و صدور مجوز های نهایی از سوی مقامات سازمان غذا و دارو در راستای سیاست های کشوری مقابله با بیماری کوید می باشد.

پورعلی در حالی واکسیناسیون پولی را تکذیب می‌کند که آقای آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در جلسه هفته گذشته به صراحت عنوان کرده بود که ۲۶۰ میلیارد تومان برای خرید حدود ۱ میلیون دوز واکسن لازم است و می‌توان از محل “پیش فروش” و پیش ثبت نام، بخشی از هزینه اجرای طرح  را پیش دریافت کرد.

واکسناسیون در قالب “تورهای سلامت” برای گردشگران کیش موضوع دیگری بود که مدیرعامل انجمن سرمایه‌داران کیش آن را بیان کرد.

انتهای پیام/ مرتضی رضائی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22037
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. کورسوی امید ایجاد شده بود
    پولی ، مجانی فقط لطفا برای سنین مختلف سریعار شروع بشه اعصاب و روان خانواده ها بهم ریخته است

  2. ظاهرا از ناصرخسرو باید گرفت