• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

ساخت ۱۰هزار واحد مسکونی برای انتقال ساکنان کم درآمد کیش به گُرزه

  • کد خبر : 21951
  • 19 اردیبهشت 1400 - 17:14
ساخت ۱۰هزار واحد مسکونی برای انتقال ساکنان کم درآمد کیش به گُرزه

مدیرعامل منطقه آزاد کیش در گفتگوی مجازی با برخی از فعالان اقتصادی و ساکنان کیش از احداث شهرک‌های مسکونی و گردشگری دربنادر گرزه و آفتاب خبر داد.

به گزارش کیشوندنیوز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در یک گفتگوی مجازی در رابطه با وضعیت گرانی مسکن و تدابیر برای کاهش قیمت‌ها اظهار داشت: علیرغم اینکه در کیش عرضه مسکن بسیار زیاد است اما با خیل عظیم “خانه‌های شبانه” و “خانه دوم” روبه رو هستیم.

وی افزود: به‌دلیل گرانی بسیاری قدرت خرید مسکن را ندارند و باید به سمت عرضه مسکنی برویم که قدرت خرید پایین را پوشش دهد.

دکتر جعفر آهنگران ادامه داد: یکی از راهکارهایی که در پیش گرفتیم و در این شرایط مجبور به انجام این کار هستیم، ساخت مسکن‌های کوچک در قالب طرح مسکن ملی است، برای این کار زمینی اختصاص داده شده و به‌زودی وزیر راه و شهرسازی کلنگ آغاز احداث آن را به زمین می‌زند.

وی گفت: پیشنهادی نیز توسط انجمن‌های سرمایه‌داری و اصناف ارائه شده که به صنایع فعال در کیش زمین داده شود و آنها نیز در این مکان‌ها مسکن بسازند و تحت عنوان مسکن سازمانی در اختیار پرسنل قرار دهند.

آهنگران همچنین از ساخت مسکن در نزدیکترین بندر به جزیره کیش به‌عنوان راهکار دیگری برای رفع مشکل مسکن ساکنان کیش خبر داد و افزود: با موافقت استانداری هرمزگان، حدود ۸۵ هکتار زمین در بندر گرزه به آقای نادر کشتکار یکی از سرمایه‌داران کیش تحویل داده شده و قرار است شهرکی گردشگری، مسکونی با ۱۰ هزار واحد مسکونی در این محل ساخته شود.

وی ادامه داد: حتی موضوع حمل و نقل رایگان در صبح و عصر برای این مسیر تدارک دیده شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: متأسفانه اخیراً مشکلی در رابطه با تحویل این زمین پیش آمده وگرنه کار کلنگ زنی آن تا الان انجام شده بود که با رفع این مشکل این پروژه به‌زودی آغاز خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: موضوع مسکن، چیزی نیست که بتوانیم کوتاه مدت در رابطه با آن تصمیم بگیریم ولی همین تصمیمات باعث شده که روند سریع رشد اجاره مسکن در کیش را مهار کند.  

انتهای پیام/ ۱۰۱۲

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=21951
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. به به ، قرار هست کیشوندها رو با این تصمیمات از جزیره بفرستن بیرون و خدا میدونه چه اشخاص جدیدی قراره بیان. قیمت خونه و ماشین و اجناس …
    خانه های کارگری و پرسنلی برای بخش خدمات درست کنن که نه مزاحم باشن نه جلوی دید. کاسب ها که لابد میشن چینی !
    با این سیاست هیچی از جزیره برای مردم نمیمونه ، این سیاست الک کردن کیشونداست . همین الانش خیلی ها دارن میرن از جزیره .
    اما یک چیز مشخصه اونم اینه که درسته اول مردم معمولی جزیره غرق میشن اما به مرور کل کشتی و ساکنانش میرن زیر آب…

  2. اگه واقعا نگران ساکنین هستین از زمین های همین جزیره کیش ساخت و ساز کنین.. واقعا متاسفم که مردم رو احمق فرض میکنین. دارید کیشوندا رو غربالگری میکنین اما اینو یادتون نره قشر کم درامد هستن که اقتصاد رو برای قشر مرفه میچرخونن.. کارمند و کارگر چینی یا حالا هرملیت دیگه اولویت نداره به هموطنان خودتون. این رسما وطن فروشی و هم وطن فروشی. متاسفم

  3. تف بع غیرت نداشتون ، مردم رو از شهر خودشون بیرون میکنید اونم به اسم صاحب خانه شدن ، داماد چین و عروس خامنه ای مبارکتون

  4. واقعااین چ کاری ک دارین میکنیدمااگه توکیش زندگی میکنیم باهمه چیزش داریم کنارمیایم چون اینجارو خیلی دوست داریم اب هواشودوست داریم چطوربریم اونجا تواون صحرای بره بوت زندگی کنیم تکوتنهابزارادمم دورو برمون باشه واقعانمیشه توکیش اینقدزمین وله چرا همینجادرست نمیکنین

  5. شما غلط می کنید برای ساکنین زحمت کش ولی کم درآمد کیش
    پیشنهاد ساخت شهرک در خارج از جزیره را می نمائید.
    آیا جای شما را تنگ کرده اند؟
    آیا وظیفه شما اتخاذ تصمیمات لازم برای اسکان مناسب
    این زحمت کشان که حقوقشان نادیده گرفته شده نیست؟
    شما باید از جزیره بروید. و بزودی خواهید رفت و به تاریخ تعفن مدیریت ایران خواهید پیوست