• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

انعقاد تفاهم نامه برای ساخت خودروی برقی در کیش /واردات موتور شارژی به جزیره هم ممنوع شد

  • کد خبر : 21170
  • 21 بهمن 1399 - 17:49
انعقاد تفاهم نامه برای ساخت خودروی برقی در کیش /واردات موتور شارژی به جزیره هم ممنوع شد

سازمان منطقه آزاد کیش با هدف ارتقای جزیره کیش به عنوان منطقه ای پیشرو در بهره گیری از فن آوری های نوین و خودروهای پاک با شرکت خودروسازان جنوب تفاهم نامه همکاری امضا کرد

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از سازمان منطقه آزاد کیش، سه شنبه ۲۱ بهمن، تفاهم نامه همکاری و هم افزایی میان سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت خودروسازان جنوب در زمینه تولید، عرضه و استفاده از انواع خودرو و موتور سیکلت های الکتریکی به عنوان حمل و نقل پاک در جزیره کیش و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با بهره گیری از انواع خودرو، موتور سیکلت، شاتل و تاکسی های الکتریکی به امضا رسید.

مظفری در این جلسه با تاکید بر ضرورت عملیات اجرایی این طرح مهم و ارزشمند بر اساس برنامه زمان بندی شده در تفاهم نامه گفت: تحقق یافتن چنین طرحی در جزیره کیش یک مطالبه مردمی است.

وی در ارزیابی نخست برای اجرای طرح خودروهای الکتریکی و شارژی در جزیره کیش افزود: سازمان منطقه آزاد کیش در راستای مسئولیت اجتماعی ضمن ساماندهی وضع موجود یک استاندارد قابل توجهی برای اجرای این طرح مهم اقتصادی پیش بینی کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که فعالان بخش خصوصی توانمندی که از سرمایه مالی خوبی برخوردار بوده و نسبت به ارائه ایده های نو اقدام می کنند مورد استقبال و حمایت سازمان قرار می گیرند، اظهار داشت: طرح ساماندهی موتورهای شارژی در این منطقه یک امر ضروری و اجتناب نا پذیر است.

غلامحسین مظفری تصریح کرد: از نظر حقوقی و قانونی ممنوعیت ورود موتورهای شارژی به جزیره کیش اعلام شده است اما برای اجرای این طرح، ورود ۱۰۰ دستگاه موتور شارژی را در قالب یک برنامه دقیق و منظم در دستور کار خود قرار دادیم.

به گفته مظفری اجرای این طرح با همکاری و هم افزایی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش و شرکت خودروسازان جنوب عملیاتی می شود و علاوه بر مسیر اختصاصی دوچرخه سواری “ایستگاه ها و مسیرهای ویژه برای تردد موتور سیکلت و دوچرخه” به طول ۴۲ متر در این طرح پیش بینی شده است که تا پایان سال اجرایی و زیر ساخت های لازم ایجاد می شود.

وی تولید خودرو و بهره مندی از فناوری های جدید در صنعت خودروی پاک را نیاز جدی کشور عنوان کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری شرکت خودروسازان جنوب نسبت به راه اندازی خط تولید خودورهای پاک اقدام کرده است و مذاکراتی متعددی نیز در خصوص بهره مندی از امکانات “کیش خودرو” با وزارت صنعت و معدن انجام داده است.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: شرکت سایپا نیز در خصوص راه اندازی خط تولید خودروی های برقی در جزیره کیش اعلام آمادگی کرده است.

غلامحسین مظفری با اشاره به این که طرح راه اندازی خط تولید خودروهای پاک اولویت نخست کشور است و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان حاکمیت از این طرح استقبال می کند افزود: سازمان ضمن حمایت از این طرح، خود را متعهد به این کار ارزشمند و مهم اقتصادی می داند تا با سرعت بیشتر و کیفیت مناسب تر آغاز و به سر انجام برسد.

 

سیامک حجت مدیرعامل شرکت خودروسازان جنوب در ادامه این جلسه با بیان این که جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری و منطقه پاک در سطح کشور مطرح است گفت: با مدیریت مدبرانه غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به زودی خط تولید خودروهای پاک در این منطقه راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت خودروسازان جنوب با تقدیر از اهتمام تیم ارزشمند و متخصص سازمان منطقه آزاد کیش برای سرعت بخشیدن به اجرای این طرح مهم افزود: به مناسبت گرامی داشت ۲۲ بهمن و چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی این طرح در جزیره کیش اجرایی می شود.

به گفته سیامک حجت در فاز نخست این طرح راه اندازی موتور سیکلت ها با یک روش جدید دارای پلاک، بیمه و وسایل ایمنی در اختیار موتور سوار ها قرار خواهد گرفت.

حجت افزود: موتور سیکلت هایی که در این طرح استفاده می شود موتورهایی هستند که در فرانسه، ایتالیا و آلمان مورد استفاده قرار گرفته و از آخرین فناوری روز دنیا برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: باطری های به کار رفته در این محصولات از لیتانیوم است و از نیروی متحرک بوش آلمان استفاده می شود و از بالاترین سطح استاندارد در کشور برخوردار است.

مدیرعامل شرکت خودروسازان جنوب از احداث خط تولید خودروهایی الکتریکی تا سال آینده در جزیره کیش خبر داد و گفت: طرح صنعت خودرو سازی را از ایده تا محصول در جزیره کیش اجرا خواهیم کرد و آموزش نیروی انسانی نیز در طراحی و تولید و نگهداری خودروها و موتورهای الکتریکی پیش بینی شده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=21170
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. خب کجا باید ثبت نام کنیم؟ کی خودرو و موتور تحویل میدن؟ این انحصار نیست ؟