• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

آغاز کاشت ۴۰۰ نفر نخل در محور طلوع تا غروب کیش

  • کد خبر : 21056
  • 12 بهمن 1399 - 21:08
آغاز کاشت ۴۰۰ نفر نخل در محور طلوع تا غروب کیش

عملیات کاشت ۴۰۰ نفر نخل در محور طلوع تا غروب کیش آغاز شده است.

به گزارش کیشوندنیوز، غفار آقازاده معاون امور شهری شرکت عرمان، آب و خدمات با اشاره به اینکه جزیره کیش به علت شرایط خاص آب و هوایی یکی از مستعد ترین مناطق کشورمان برای کاشت نخل به شمار می رود عنوان کرد: فضای سبز هر شهر براساس شرایط اقلیمی آن شهر کار می شود. درخت نخل از گونه های مناسب برای کاشت در جزیره کیش است. ﺧﺼﻮﺻﯿﺎت اﯾﻦگونه نخل ها، ﻧﯿﻤﻪ خشک ﺑﻮدن آن اﺳﺖ ﮐﻪ ماندگاری آنها را اﻓﺰاﯾﺶ داده و این ویژگی ﺳﺒﺐ ﺷﺪه ﺗﺎ یکی از ﻣﻨﺎﺳﺐ‫ﺗﺮﯾﻦ گونه های درختان برای کاشت در جزیره کیش باشد.

وی گفت: از سالیان گذشته کاشت درختان نخل به صورت گسترده در فضای سبز جزیره کیش که به شش هزار و ۲۰۰ نفر می رسد به عنوان عنصری مهم در تلطیف هوا و زیباسازی فضاهای شهری در این منطقه آزاد کشور به شمار می رود.

وی افزود: به منظور تنوع بخشیدن به فضای سبز و ایجاد جلوه زیبا از یکم بهمن ماه سالجاری در مسیر جاده ساحلی طلوع تا غروب، به همت واحد فضای سبز شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش عملیات کاشت ۴۰۰ نفر درخت نخل آغاز شده که تا پایان سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید.

گفتنی است وجود گسترده درختان نخل درمجاورت ساحل و دریا درجزیره کیش خاطرات ماندگاری در  یک سفر ساحلی برای گردشگران خلق می کند و به یکی از نمادهای زنده و زیبای جزیره کیش تبدیل شده است .

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=21056
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.