• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

لزوم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل توسط شرکت‌های پیمانکاری مناطق آزاد

  • کد خبر : 20978
  • 04 بهمن 1399 - 2:22
لزوم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل توسط شرکت‌های پیمانکاری مناطق آزاد

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس ماده ۴۸ و ۴۹ قانون کار و مقاوله نامه شماره ۱۰۰ و ماده ۵۱ قانون کار، شرکت های پیمانکاری در مناطق ویژه اقتصادی و آزاد ملزم به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل هستند.

به گزارش کیشوندنیوز، “کوروش یزدان”در نشست هم اندیشی با روسای واحدهای کار مناطق ویژه اقتصادی هرمزگان افزود: اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل با هدف جلوگیری از بهره‌کشی از نیروی کار، استقرار مناسبات صحیح کارگاه یا بازار کار در زمینه مزد و مشخص بودن شرح وظایف و دامنه مسوولیت مشاغل مختلف در کارگاه های بالای ۵۰ نفر اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در شرکت های خدماتی پشتیبانی تامین نیرو پیمانکاران باید نسبت به تهیه و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل منطبق با جدول مزد و دستگاه پیمان دهنده با هر تعداد نیرو اقدام کنند.

یزدان اظهارداشت: در راستای صیانت از نیروی انسانی و بهره وری نیروی کار، روسای مناطق ویژه باید این موضوع را مدنظر داشته و نسبت به اجرا و نظارت طرح طبقه بندی مشاغل در جهت استیفای حقوق کارگران اهتمام داشته باشند.

در حاشیه این نشست مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از واحدهای فعال منطقه ویژه کشتی سازی خلیج فارس بازدید و بر رعایت اصول ایمنی در این کارگاه ها تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20978
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. در شرکت اب وبرق که شرکت معتبریست و نصف سهام آن مربوط به سازمان میباشد چندین سال از این قانون سر باز میزند

  2. شرکت آب وبرق را دریابید پرسنل اش دارن با سیلی صورتشان را سرخ نگه داشته اند حقوق کارشناس اب برق ۵۸۰۰ تا نهایت ۶تومن که اب دارچی در سازمان هم از این دریافتی بالا میگیره

  3. کیش چوب .کیش چوب در قضیه کجا قرار داره

  4. شرکت آب و برق متاسفانه همیشه قانون دور زده و این دور زدن همیشه ب ضرر کارکنانش بوده ولی در عوض ب محض اینکه قانون کسر مالیات از حقوق برا مناطق آزاد تصویب شد سریع اجرا کردن

  5. چندین سال که این قانون در سازمان وشرکت های تابع سازمان داره اجرا میشه ولی متاسفانه در شرکت آب وبرق کیش که حداقل ۴۹ درصد آن مطلق به سازمان میباشد چنین قانونی که هم به سود شرکت به جهت بهره وری در تولید و ایجاد انگیزه در نیروی کار وهم به سود پرسنل زحمت کش به جهت گروه بندی مزدی هست متاسفانه انجام نمی شود خواهشا مدیریت سازمان وشرکت پیگیری کنن

  6. خدا روشکر خیلی وقته که در شرکت ما داره اجرا میشه و واقعا از زمانی که اجرا شده تاثیر زیاد در حقوق ها گذاشته