• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

ترال‌کش‌ها در تور دریابانان/ توقیف سه لنج صیادی با ۵۰۰ متر تور غیرمجاز

  • کد خبر : 20901
  • 27 دی 1399 - 20:49
ترال‌کش‌ها در تور دریابانان/ توقیف سه لنج صیادی با ۵۰۰ متر تور غیرمجاز

فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی کیش از توقیف سه فروند لنج به همراه ۲۳ صیاد که به‌طور غیرمجاز مشغول به صیادی بودند خبرداد و گفت: از این ۳ لنج حدود ۵۰۰ متر تور صید ترال با حدود ۶تن انواع آبزیان دریایی توقیف شد.

به گزارش کیشوند نیوز ، فرمانده انتظامی کیش در رابطه با این خبر گفت: طی رزمایش مشترک پایگاه دریابانی کیش، پایگاه دریابانی بندر لنگه و جزیره ابوموسی در آب‌های نوار مرزی جمهوری اسلامی ایران توانستند ۳ فروند لنج به همراه ۲۳ صیاد که به‌طور غیرمجاز مشغول به صیادی بودند را دستگیر کنند و از آنها حدود ۵۰۰ متر تور صید ترال با حدود ۶تن انواع آبزیان دریایی توقیف شد.

سرهنگ علی اصغر جمالی بیان کرد: از ابتدای سال ۹۹ همکاران ما در پایگاه دریابانی کیش ۷۴ شناور صیادی(لنج و قایق) که به روش‌های غیرمجاز با تورهای ترال و منوفلامنت اقدام به صید غیرمجاز کردند را توقیف و در این راستا حدود ۴۵هزار کیلوگرم انواع آبزیان دریایی کشف شد و ۶۲ هزار متر تور ترال و منوفلومنت به همراه ۳۷۹ نفر صیاد غیرمجاز شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی کیش افزود: یکی از معضلاتی که در حوزه صید و صیادی وجود دارد  تورهای گوفه کش یا ترال هست که باعث از بین رفتن آبزیان و زیستگاه آن‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: کسانی که به‌دنبال سود نامشروع از صید غیرمجاز هستند باید از کار خود دست بکشند، چون در آینده با این نوع صیادی دیگر ماهی در دریا یافت نخواهد شد و نسل آبزیان از بین می‌رود و پایگاه دریابانی کیش و پایگاه‌های هم جوار با جدیّت در حال رصد صیادان هستند و با افرادی که که از روش های غیرمجاز استفاده کنند به سختی برخورد خواهیم کرد.

در پایان جمالی اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه آب‌های جزیره کیش تاکنون صید ترال که با همکاری دولت و یا کشورهای دیگر باشد نداشتیم اما اگر مشاهده شود مقابله خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20901
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.