• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

رونمایی از اولین پانتون بوت کامپوزیتی تولید داخل در کیش

  • کد خبر : 20806
  • 17 دی 1399 - 17:57
رونمایی از اولین پانتون بوت کامپوزیتی تولید داخل در کیش

از اولین پانتون بوت کامپوزیتی ساخت شرکت دانش بنیان اسپید مارین کیش رونمایی شد.

به گزارش کیشوندنیوز، صبح امروز از اولین پانتون بوت کامپوزیتی ساخت شرکت دانش بنیان اسپید مارین کیش رونمایی شد، این شناور یک وسیله تفریحی خانوادگی می‌باشد که از آن برای تفریحات دریایی مانند ماهیگیری، برگزاری جشن‌ها و مهمانی‌ها استفاده می‌گردد و به گونه‌ای طراحی و ساخته شده که سطح ایمنی آن بسیار بالاست و هزینه آن نسبت به نمونه‌های خارجی مناسب‌تر می‌باشد.

مدیرعامل شرکت اسپید مارین کیش در مراسم رونمایی از نخستین پانتون بوت تفریحی در کیش با تاکید بر اینکه شناورها باید نقطه عطفی در گردشگری دریایی ایجاد کنند، گفت: ما درحوزه ساخت انواع شناور،از آتش خوار و مسافر بری برای دریا فعالیت می کنیم. اکنون یک کلاس از شناورها به نام پانتون بوت را تولید کرده ایم که از سوخت معمولی استفاده می کند و عرض وسیع آن برای ایجاد تعادل و ایمنی و پایداری بیشتر تعبیه شده تا بتوان از آن برای فعالیت های دریایی بسیاراستفاده کرد. این شناور می تواند گزینه بسیارمناسب برای گردشگری باشد. زیرا ما درآن مواردی لحاظ کرده ایم تا قابلیت استفاده برای تمام خانواده ها از کودک تا بزرگسال را داشته و بتواند خدمات گردشگری دریایی را به تمام مردم ارایه کند.

سعید حقدار با اشاره به جنس کامپوزیت این شناور و مبلمان راحت و فضای وسیع آن، افزود: از این شناور می توان به عنوان قایق خانوادگی و یا برای ماهی گیری و همچنین با قرار دادن یک کابین روی آن به عنوان سوییت استفاده کرد. البته این موارد در دنیا متعارف است ولی متاسفانه هنوز در ایران شکل نگرفته است. نکته بسیار مهم وجود تعداد قابل توجه دریاچه از نوع طبیعی و مصنوعی در کشور است که استفاده از قایق های مونوهول در آنها بسیار خطرناک خواهد بود. بنابراین این شناور ها می توانند یکی از بهترین گزینه ها برای بسط و گسترش و نقطه شروع گردشگری در دریاچه های داخل کشور باشند تا ازاین طریق بتوان تعریف متفاوتی از گردشگری دریایی و کاربرد متفاوت آن رقم خورد. 

وی در خصوص زمان به کار رفته در تولید این شناور گفت: این محصول به عنوان نمونه اول که مراحل طراحی سازی را سپری کرده شش ماه زمان برده است. اما برای نمونه هایی که قرداد بسته و سفارش داده ایم برای سپری کردن مراحل ساخت و تکمیل ۴۰ روز بیشتر زمان لازم نیست.

حقدار با اشاره به قیمت تعیین شده ۳۵۰ تا ۴۰۰میلیون تومان برای این شناور که تقریبا نصف قیمت شناورهای خارجی است،افزود: بزرگترین افتخار برای ما و کشور ساخت تمام مراحل از طراحی و مونتاژ توسط مجموعه با استفاده از متریال داخلی در ساخت تمام المان ها از بدنه تا سایبان و مبلمان و تمامی اجزای دیگر این شناور است. زیرا تا چند سال پیش برای تولید محصول بیشتر متریال مورد نیاز را وارد می کردیم. اما اکنون این شناور می تواند در حوزه گردشگری دریایی در دریاچه های داخل و سواحل دریایی جنوب با قیمت مناسب تهیه و مورد وصول قرارگیرد.

وی در خصوص تولید انبوه این شناور اظهار داشت : چندین قرارداد از این شناور از همان آغاز کار با انزلی و گلستان و خوزستان بسته شد و اکنون نیز سفارشاتی در این خصوص داریم که به تولید انبوه رسیده و تیپ های دیگراز این شناور مانند سوییت شناور،شناور مخصوص ماهی گیری،شناور مخصوص خانواده دردست تولید و در حال گسترش است. همچنین بارعایت تمام پارامترهای استاندارد اطلاعات و طراحی ها به موسسه داده شده و فکر می کنم ظرف یک ماه آینده تحت کلاس موسسه رده بندی ایرانیان و با حمایت سازمان منطقه آزاد، هرماه و یا در هر فصل یک تیپ شناور جدید را به گردشگری دریایی معرفی کنیم. 

در ادمه غلامحسین مظفری در این مراسم گفت: قایق شناور پانتون بوت به عنوان اولین نمونه در کشور با هدف مصارف تفریحی و گردشگری و همچنین فعالیت های دریایی توسط شرکت اسپید مارین از مجموعه های دانش بنیان برج نوآوری کیش ساخته شده است. این قایق می تواند پایه و اساس بسیاری ازفعالیت های بعدی دریایی درکشورباشد.

وی به ویژگی انعطاف پذیری این قایق اشاره کرد و افزود: این قایق فضای بسیار خوبی را برای هموطنان در حوزه تفریحات دریایی مهیا می کند.همچنین می توان آن را در دریاچه های داخلی و یا دریاچه های حاصل از انباشت آب شیرین پشت سدها مورد استفاده قرار داد.حتی می توان در این فرمت واحد های اقامتی شناور روی آب را طراحی کرد، که نمونه آن را به زودی در جزیره کیش خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20806
تبلیغات بنری تلگرام

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.