• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

انتقاد شدید امام جمعه کیش از پروژه مونسان/ مسئولان امر محاکمه و مواخذه شوند

  • کد خبر : 20696
  • 10 دی 1399 - 5:11
انتقاد شدید امام جمعه کیش از پروژه مونسان/ مسئولان امر محاکمه و مواخذه شوند

امام جمعه کیش با انتقاد از بلا استفاده ماندن پروژه ساخت فرودگاه هندورابی و هدر رفت میلیاردها ریال از بیت المال، خواستار محاکمه عاملان این بی تدبیری شد.

به گزارش کیشوندنیوز، بیست و ششمین جلسه ستاد امربه معروف و نهی از منکر جزیره کیش در سالن رازی مجوعه مرکز همایش‌های خلیج فارس صبح روز سه شنبه ۹ دی ماه برگزار شد.

در این جلسه امام جمعه جزیره کیش عنوان کرد: برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید ابتدا از دستگاه‌ها و نهادهای حاضر در جزیره شروع کنیم، چرا که در طی ۳ روز اقامت گردشگر نمی‌توان فکر و عقیده فرد را عوض کرد، حتی حجاب کیشوندان نیز اکنون مطرح نیست، اصل موضوع برای اجرای امربه معروف و نهی از منکر شروع از خود است که توانایی لازم و قدرت کافی را داریم در مرحله بعد می‌توان به میهمان و شهروند نیز تذکر داد که رعایت کنند.

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه بیان کرد: با اینکه بحث حجاب بسیار مهم است و با رعایت نکردن آن امنیت، اخلاق و آیین جوانان به‌خطر می‌افتد و آنرا به‌طور جد پیگیری می‌کنیم، اما وظیفه اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، فقط رسیدگی به بحث حجاب نیست و در این جلسات باید به تمامی مسائل منکر و معروف همچون رانت‌خواری یا تضییع حقوق کیشوندان بپردازیم و با آن مبارزه شود.

وی تأکید کرد: به طور مثال، مدیری با تحمیل هزینه زیاد از بیت المال، بدون اخذ هیچ مجوزی از سازمان هواپیمایی کشور فرودگاهی می‌سازد و تا به امروز این فرودگاه بدون استفاده مانده است، به‌جای اینکه این مدیر مورد مواخذه قرار گیرد، به سِمَت بالاتری ارتقا پیدا کرده و وزیر یک وزارتخانه می‌شود،

امام جمعه کیش ادامه داد: این آقا یا هر گروهی باید مواخذه و محاکمه شوند و پول جزیره کیش را برگردانند، این گونه رفتارهای برای نظام اسلامی خوب نیست.

به گفته حجت‌الاسلام حسن زاده، شرکت هواپیمایی کیش ایر و موسسه زبان کیش جزئی از سرمایه‌های جزیره کیش می‌باشند و باید این سرمایه‌ها را حفظ کرد، اما امروز شرکت کیش ایر که با سرمایه بازاریان و سرمایه گذاران شکل گرفته ارزش آن بسیار پایین آمده و موسسه زبان کیش که در گذشته بیشتر شناخته شده بود اکنون آن محبوبیت را دیگر ندارد.

وی اظهار داشت: ما به عنوان ساکنان جزیره باید از این حقوق ضایع شده دفاع کنیم و سرمایه های عظیم کیش را حفظ کنیم.

امام جمعه کیش در خصوص مسئله حجاب بیان کرد: در حوزه حجاب راهکارهای بسیاری مطرح شده که نتیجه ۳ ماه کار کارشناسان فرهنگی، انتظامی و اداری است، ادارات و نهادها مصوبات ابلاغ شده را باید اجرا کرده و نظارت کنند، می‌توان در ادارات حداقل الگوی پوششی را به صورت بنر ارائه کرد.

وی ادامه داد: اصناف محترم همانطور که برای مبارزه با کرونا عملکرد خوبی داشتند باید در زمینه حجاب و عفاف هم ورود کنند.

حجت‌الاسلام حسن زاده عنوان کرد: بهتر است کسبه قبل از گرفتن مجوز آداب و احکام تجارت اسلامی را فرا بگیرند.

وی با انتقاد از ضعف فرهنگ‌سازی با استفاده از اطلاعیه‌های بصری افزود: بنرهای شهری خیلی کمی در این زمینه کار شده است، چطور برای طرح آزادسازی سواحل که کار بسیار خوبی بود در حد وسیع تبلیغات صورت گرفت، باید برای حجاب هم تبلیغات خوبی صورت پذیرد که کیش را مرکز مدرن اسلامی به همه جا معرفی کنیم.

لازم به ذکر است که علی اصغر مونسان در حال حاضر وزیر میراث فرهنگی و گردشگری می باشد و پیش از آن عهده دار مسئولیت مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد کیش را داشت.

انتهای پیام/ ملیحه سادات ذاکر رضوی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20696
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.