• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

مانور « ایمنی در برابر زلزله» در جزیره کیش برگزار شد

  • کد خبر : 20680
  • 08 دی 1399 - 16:48
مانور « ایمنی در برابر زلزله» در جزیره کیش برگزار شد

مانور «ایمنی در برابر زلزله» به همت شرکت عمران،‌ آب و خدمات و با مشارکت نیروهای اورژانس،‌ آتش‌نشانی، ‌هلال احمر و نیروی انتظامی در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش کیشوندنیوز،‌ رئیس سازمان هلال احمر گفت:‌ هدف از این مانور تقویت توانایی‌های لازم داوطلبان و پرسنل در رها سازی مصدومین و تخلیه اضطراری از مکان های آسیب دیده از زلزله است.

این مانور با وقوع یک زلزله فرضی آغاز شد و سپس در دو مرحله تخلیه و مداوای مصدومین ادامه یافت.

محمدی در این خصوص گفت: اولین مرحله در برج های دوقلو تخلیه مجروحین و افرادی که زیر آوار مانده توسط آتش نشانی و سپردن آنها به دست نیروهای اورژانس اختصاص داشت. مرحله دوم نیز اسکان اضطراری در مصلی با هدف ایجاد فضای امن برای خانواده هایی که منازل آنها از شرایط مناسب زندگی برخوردار نیست؛ دراین مرحله، پس از اسکان، مداوا و امکانات اولیه، تغذیه و امکانات زیستی به آنها داده شد.

رئیس آتش نشانی کیش با تاکید به اقدام فوری و از جان گذشتگی همیشگی نیروهای آتش نشانی، گفت: در این زلزله فرضی یک آتش سوزی درطبقه پنجم برج های دوقلو گزارش شد. ما فورا آتش نشانان را اعزام کردیم و در موقعیت مستقر شدیم . درآغاز کار ابتدا عملیات اطفای حریق انجام گرفت و بعد از آن مصدومین را به طبقه همکف هدایت کردیم.

سرمدی با اشاره به بروز برخی از کمبودها و امکانات در این مانور افزود: قطعا کمبودهایی در امداد رسانی‌ها در این شرایط وجود دارد اما خوشبختانه با حمایت و پشتیبانی شرکت عمران می‌بایست نسبت به حل آنها اقدام کنیم؛ از جمله به روزرسانی سیستم های اعلام حریق، سیستم آب و سیستم اطفای حریق توسط برج ها و ساختمان‌ها. البته ما در این خصوص بازدیدهای دوره‌ای خود را از این مکان‌ها افزایش داده‌ایم./ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20680
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.