• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

تحقق دوبرابری سود شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش

  • کد خبر : 20676
  • 08 دی 1399 - 15:47
تحقق دوبرابری سود شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گفت: در بودجه این شرکت در سال جاری ۵۰۰ میلیارد ریال سود پیش بینی شده بود و این در حالی است که در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۱۸۰ میلیارد ریال سود محقق شد.

به گزارش کیشوندنیوز، سعید نظری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در گفتگو با ایلنا اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش بازوی اجرایی سازمان در تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی و سرمایه‌گذاری‌های مشارکتی است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های سال گذشته سازمان با توجه به سیاست‌های ریاست هیأت مدیره و مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد کیش و تأکید بر محورهای ابلاغی ایشان مبنی بر شفافیت، پاکدستی، ‌امانتداری و جذب سرمایه‌گذاری واقعی صورت گرفت.

ایجاد فرصت برابری برای تمام متقاضیان

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در خصوص امانتداری در مزایده اراضی کیش گفت: اولین قدم در مزایده‌ها،‌ شفافیت و ایجاد فرصت برابر برای تمام متقاضیان است و تمام مراحل مزایده با نظارت دقیق و حضور متقاضیان انجام می شود و درخصوص جذب سرمایه گذاران واقعی نیز برای پروژه های مشارکتی سازندگان معتبر از لحاظ فنی، ‌اقتصادی و توان مالی بررسی شده است.

نظری با بیان اینکه ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری برای تمام متقاضیان برابر است، گفت: در این راستا تمام زمین‌هایی که فرصت و قابلیت سرمایه‌گذاری دارند مورد بررسی قرار می‌گیرد و از طریق ایجاد فرصت مشارکت با بخش خصوصی و جلوگیری از خام فروشی طی آگهی از طریق جراید کثیرالانتشار، سایت رسمی شرکت و اطلاع رسانی به کلیه انبوه سازان سطح کشور و متقاضیانی که اعلام آمادگی نموده اند به اطلاع عموم می‌رسد. 

وی هدف سازمان منطقه آزادکیش را جلوگیری از خام فروشی و ایجاد درآمد پایدار دانست و گفت: قطعاً حاصل این روش، ایجاد فرصت‌های شغلی،‌ درآمد پایدار و گردش اقتصادی در جزیره زیبای کیش است.

وی از انتشار اوراق صکوک در جزیره زیبای کیش خبر داد و گفت: سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق صکوک برای تکمیل پروژه فرودگاه منتشر و امسال نیز اوراق خرید دین به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی در دست اقدام است که در مجوز انتشار ۱۰۰ میلیارد تومان آن اخذ گردیده است و این امر باعث تعجیل در اجرا پروژه‌ها می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با اشاره به تأسیس صندوق زمین و ساختمان گفت: صندوق زمین و ساختمان با استفاده از ابزار نوین و بورس در حال فعال سازی است و این صندوق برای کیشوندان و سرمایه‌گذاران خرد ایجاد فرصت می‌کنند و همچنین اولین موافقت اصولی صندوق زمین و ساختمان در مناطق آزاد کشور توسط شرکت اخذ گردیده، گفتنی است این صندوق با نظارت کامل برای اولین بار در منطقه آزاد کیش ایجاد خواهد شد.

نظری از تحقق بیش از دو برابری سود در شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش خبر داد و گفت: در بودجه این شرکت در سال جاری ۵۰۰ میلیارد ریال  سود پیش بینی شده بود و این در حالی است که در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۱۸۰ میلیارد ریال سود محقق شد و پیش بینی تحقق بیش از ۳۰۰۰ میلیارد ریالی سود خالص از محل درآمد حاصله از پروژه های مشارکتی صورت گرفته است.

وی اعلام نمود در راستای رسالت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و تدبیر ریاست محترم سازمان مبنی بر تامین مسکن مناسب و مطلوب برای بومیان و کیشوندان و کارکنان شاغل در جزیره، شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش بعنوان نماینده سازمان در طرح مسکن ملی قرار گرفته و در قالب مشارکت این امر محقق خواهد شد.

 وی در خصوص افزیش قیمت در جزیره کیش تصریح کرد: تمام قیمت زمین‌ها بر اساس کار کارشناسی از سوی کمیته نرخ گذاری سازمان بوده و در سال جاری افزایش قیمتی نداشته‌ایم. افزایش قیمت‌ها در جزیره زیبای کیش متأثر از سایر فاکتورها در سرزمین اصلی است همچنین در حال حاضر با کاهش قیمت در سرزمین اصلی، در جزیره زیبای کیش نیز کاهش خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با ابراز امیدواری برای جذب سرمایه‌گذاران واقعی گفت: این امر باعث شده حضور دلالان کاهش یافته و این امر تاثیر مهمی در کاهش قیمت‌ها داشته است.

 وی تاکید کرد: سعی شده زمین‌ها به جای واگذاری با مشارکت به متقاضیان عرضه شود و این امر مانع از افزایش قیمت و دلالی می‌شود.

نظری در خصوص پروژه مسکن ملی گفت: اقدامات اجرایی این طرح از سوی سازمان منطقه آزاد کیش آغاز شده و مراحل اجرایی آن در دست اقدام می باشد و در گام نخست یک قطعه زمین مسکونی ۵ هزار متری در نظر گرفته شده که این میزان قابل افزایش است. پروژه مسکن ملی، ارزان قیمت و با کیفیت بوده و به افراد واجد شرایط قابل واگذاری خواهد بود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20676
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.