• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

سطح توقع از پرستاران در کیش،‌ بالاست

  • کد خبر : 20623
  • 01 دی 1399 - 2:06
سطح توقع از پرستاران در کیش،‌ بالاست

مدیر بخش پرستاری بیمارستان کیش گفت: مهمترین مشکل ما سطح توقع بالایی است که نسبت به پرستاران و کادر درمان در کیش وجود دارد.

به گزارش کیشوندنیوز، مهناز کاظمی با اشاره به شعار امسال روز پرستار گفت : “نبض سلامت جامعه، ضربان قلب پرستار” نشان از اهمیت کار پرستاران دارد تا بتوانیم به کمک آنها به زودی ویروس کرونا را پشت سر بگذاریم. بر همین اساس جزیره کیش به عنوان یک منطقه توریستی برای مبارزه با بیماری کویید ۱۹شرایط بحرانی تری ازسرزمین اصلی داشت؛‌ به همین دلیل بیمارستان کیش جزو اولین مراکز ی بود که به جداسازی بیماران کرونایی، یعنی اختصاص بخشی مجزا تنها برای بیماران تنفسی محسوب پرداخت؛ به همین دلیل، در این ده ماهی که بیماری همه گیر شد ۲۱ فوتی داشتیم که نسبت به آمار بستری و مراجعه بسیار کم است و خود نشان از تلاش بی وقفه پرستاران دارد.

وی پرستاران را قشر مظلوم جامعه دانست و گفت: عشق به حرفه پرستاری کلید خدمت رسانی به جا و کامل به بیماران است. شغل پرستاری درکنار دردها و رنجها نیازمند صبر و شکیبایی است. زیرا یک پرستار صبور به همراه فشردگی کار بسیار می تواند به خوبی از آلام بیماران بکاهد. به همین منظوراین شغل و حرفه نیازمند حمایت های بسیار است اما متاسفانه در سیستم بهداشت و درمان آن طور که باید فشردگی کار پرستاران دیده نمی شود. حق و حقوق پرستاری بارها در انجمن نظام پرستاران و وزارت بهداشت و درمان پیگیری شده اما تاکنون  خروجی و نتیجه مشخصی نداشته است. تعرفه گذاری خدمات پرستاری درشورای عالی پرستاری مصوب و به مجلس رفته است، اما هنوزبرای تایید آن مصوبه قطعی داده نشده است.

مدیر بخش پرستاری بیمارستان کیش در خصوص سختی کار در ایام کرونا گفت: یکی از شعارهای ما،‌ پرستار جامعه نگر است؛ یعنی پرستاری که روان شناس است و می تواند این جامعه نگری را علاوه بر محیط  کار خود در خانه نیز رعایت کند. به همین منظور پرستاران در چند ماه اول ایام کرونا فرزندان خود را تنها از دور ملاقات می کردند و گاهی در شیفت های مختلف همسر و فرزندان خود را در خانه تنها می گذاشتند. آنها همیشه با اضطراب انتقال و یا علامت خاموش به خانه خود می رفتند و حتی برای خوردن غذا از خانواده خود جدا می نشستند. با تمام این مشکلات تنها امری که پرستاران ما را در این حرفه نگه داشته است علاقه به این حرفه و خوشحالی از بهبود بیماران است. ما همچنین پرستارانی با تست مثبت داشتیم که درمنازل خود قرنطینه و بعد از دو هفته دوباره به کار خود مشغول می شدند. در مجموع بر خلاف تصور مردم فشار کار کادر درمان در جزیره کیش کم نیست اما مهمترین مشکل سطح توقع بالایی است که از پرستاران و کادر درمان بیمارستان کیش دارند. اگر درسرزمین اصلی افراد ساعت ها پشت در بمانند هیچ گونه شکایتی نخواهند داشت اما در اینجا یک ربع تاخیر را اجحاف در حق خود می دانند وشاید این توقع را ما کارکنان برای بیماران ایجاد کرده ایم. زیرا ما خودمان را از مردم می دانیم و به همان نسبت سعی کرده ایم خدمات خوب ارایه دهیم. البته که این را وظیفه خود دانسته و بر آن پایدارهستیم.

 او تسلط داشتن پرستاربرمباحث روانشناسی را از دیگر توانمندی های پرستاران دانست و گفت: وقتی مریضی در محیط بسته بستری می شود و ملاقاتی ندارد کمی نا امید می شود و به مرگ می اندیشد که از کار های سخت همکاران من در این بخش دادن آرامش و امید به بیماران و کم کردن اضطراب آنها است. زیرا در کنارآسیب های جسمانی کرونا اضطراب و ترس از کرونا خود وضعیت جسمانی را حادتر می کند که در این شرایط نقش روان شناسی پرستاران است که امدادرس احوال بیماران خواهد بود.

کاظمی مسکن را یکی از نیازهای جامعه پرستاری کیش دانست و افزود: تفاوت اینجا با سرزمین اصلی درهزینه های بالای روزمره و بالاخص مسکن است. پرستاران ما در کنار کار خود که با درد و رنج بیماران همراه است، خود درخطرانتقال بیماری قرار دارند و ممکن است درگیر شوند. درنتیجه باعث می‌شود مدت‌ها نیاز به استعلاجی پیدا کرده و از کار عقب بمانند و نتوانند پاسخگوی نیاز های مالی خود باشند. بر همین اساس اگر پرستاران از نظر مسکن تامین باشند نگرانی‌های کمتر و خدمات مناسب‌تری خواهند داشت.

کاظمی در پایان بزرگترین هدف بیمارستان بعد از کرونا را پیشرفت بحث گردشگری سلامت دانست و افزود: ما باید بتوانیم با گسترش خدمات خود به نقاط مختلف دنیا از کشور های حاشیه خلیج فارس گرفته تا آسیا و اروپا خدمات درمانی مناسبی ارائه کنیم و فعالیت بیشتری داشته باشیم./ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20623
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.